4.6: Komunikācija: neverbālās prasmes
Klientiem daudz informācijas tiek nodots nevis vārdiski, bet gan citā veidā.
Uzrunājot klientus, jums jāapzinās, ka darbojas arī tādi saziņas līdzekļi kā jūsu
manieres, balss tonis, mīmika, žesti un stāja. Ļoti svarīgs ir arī izskats un sakoptība.
Pirms tikšanās, kā arī tiekoties ar tūristiem, pārbaudiet šādas lietas:

6. attēls. Gide un apmeklētāji dabas takā publiskajā parkā
Saragosā, Spānijā
|
- Stāju: mēģiniet stāvēt taisni un atbrīvoti, jo šāda stāja vēsta par pārliecību un
uzticamību;
- Roku žestus: rokas noder, lai piešķirtu ziņai papildus nozīmi, bet nevajadzētu izmantot
tikai žestus. Bez tam, dažādās kultūrās roku žesti tiek lietoti atšķirīgā veidā,
tādēļ lietojiet tos piesardzīgi un neviciniet rokas pārāk spēcīgi;
- Sejas izteiksmi: smaidiet pēc iespējas vairāk, jo tā ir zināma metode uzmanības
pievēršanai un empātijas izrādīšanai. Izvairieties no žāvāšanās, nopūtām vai garlaikotas
sejas izteiksmes, jo tādējādi izskatīsieties neieinteresēts.
- Sakoptību: matiem jābūt saķemmētiem, bārdai noskūtai un nagiem apgrieztiem un tīriem.
Arī svaigai elpai ir nozīme strādājot ar publiku;
- Ja jums nav formas tērpa, apģērbam jābūt neitrālam un respektablam, tādam, kas nenovērš
klientu uzmanību. Apģērbam vienmēr jābūt kārtīgam, tīram un izgludinātam, kā arī
piemērotam paredzamajai aktivitātei.