4.4: Komunikācija: rezervēšana un informācijas sniegšana
Pat ja klients rezervē aktivitāti dažus mēnešus iepriekš, jums šis rezervējums jāuztver
kā ļoti būtisks moments – šī ir pirmā saskarsme ar klientu un ir ļoti svarīgi sniegt
atbilstošu informāciju. Mēdz būt dažas kļūdas, kuru rezultātā varat zaudēt klientu
vai arī sabojāt ar viņu attiecības.
- Neatbildēšana uz klientu jautājumiem: interneta protokols nosaka, ka uz biznesa
e-pastiem jāatbild vēlakais nākamajā darbdienā. Tas attiecas arī uz jūsu saziņu
ar klientiem - gan e-pastu, gan vēstuļu vai telefona zvanu veidā. Ja neatbildat
uz telefona zvaniem, varat zaudēt lielu daļu pircēju, jo, vairumā gadījumu, nesaņemot
atbildi, cilvēki zvanīs citiem piegādātājiem. Ja vēlaties izskatīties profesionāli,
jums nepieciešama diennakts telefona līnija vai vismaz automātiskais atbildētājs,
kurā ierakstīt potenciālo klientu jautājumus, lai uz tiem pēc tam atbildētu iespējami
īsā laikā. Jāatceras, ka vairumam cilvēku nepatīk atstāt ziņas automātiskajā atbildētājā,
tādēļ ierakstiet laipnu, skaidru ziņu, kas pircējus mudinātu uzdot savus jautājumus.
- Neskaidra vai nepietiekama informācija: ja potenciālie klienti uzdod jautājumus
par jūsu pakalpojumiem, viņiem nepieciešama skaidra informācija. Parasti cilvēki
grib zināt ļoti konkrētas lietas, bet, saņemot neskaidru vai šaubīgu atbildi, viņi
jutīsies apmulsuši.
- Rezervēšanas neapstiprināšana: pēc tam, kad esat saņēmis rezervēšanas pieprasījumu,
pārbaudiet visas detaļas, saskaņojot tās ar klientu. Ja iespējams, visu pierakstiet
un nosūtiet klientam apstiprināšanai. Mutiskā komunikācija mēdz būt kļūdaina un
no kļūdām iespējams izvairīties, vienkārši uzrakstot apstiprinājuma e-pastu un sagaidot
atbildi no klienta.
- Godīgas informācijas nesniegšana: godīga informācija – tā ir visa atbilstošā informācija
bez pārspīlējumiem. Klienti novērtē godīgumu un jūtas piekrāpti, ja viņiem samelo.
Nekad nemelojiet un neslēpiet patiesību.