4.1: Veselības un drošības jautājumi
Kultūras tūrisma aktivitātes var iedalīt dažādās juridiskās kategorijās, kurām attiecīgi
tiek piemērota atšķirīga likumdošana. Ir ļoti liela atšķirība, vai grupa tiek vesta
ekskursijā pa pilsētu vai arī piedalās vietējo produktu degustācijā un gatavošanā
jūsu pašu virtuvē. Šīs rokasgrāmatas otrajā daļā, kurā aprakstīti īpaši kultūras
tūrisma aktivitāšu veidi, tiek sniegta informācija par īpašiem noteikumiem attiecībā
uz dažādām kultūras tūrisma aktivitātēm. Tomēr ir virkne jautājumu, kuri attiecas
uz visa veida aktivitātēm.
- · Riska izvērtējums:
identificējiet visus iespējamos riskus un draudus drošībai, kuri varētu rasties
aktivitātes laikā. Izslēdziet tos vai veiciet darbības to novēršanai (piemēram,
iegādājoties apmeklētājiem drošības ķiveres vai aizsargbrilles). Ja aktivitāte ir
pārāk riskanta, tad aizvietojiet to ar citu.
- Informācija: informējiet savus klientus par jebkādu risku vai sarežģījumiem, kas
varētu rasties aktivitātes laikā un pārliecinieties, ka viņi informāciju ir izlasījuši
un sapratuši.
- Medicīniskie apsvērumi un alerģijas: pārbaudiet šīs lietas pirms cilvēku iesaistīšanas
kultūras tūrisma aktivitātēs.
- Pirmā palīdzība: daudzās valstīs tiem, kas veic sabiedriskas aktivitātes, ir obligāti
jāiziet apmācība pirmās palīdzības sniegšanā un jāiegādājas aptieciņa. Pat ja jums
tas netiek prasīts, apgūstiet vismaz pamatlietas pirmās palīdzības sniegšanā.

4. attēls. Gids un apmeklētājs dabas interpretācijas aktivitātes laikā Ebro upē.
Abiem mugurā glābšanas vestes. Saragosa, Spānija
|
- Klienta paša atbildība: lai novērstu klientu sūdzības, ir lietderīgi parakstīt dokumentu
par paša klienta atbildību. Lai sacerētu dokumentu atbilstošā juridiskā formā un
ietvertu tajā visu būtiskāko informāciju, jums būs nepieciešama jurista palīdzība.
- Apdrošināšana: pat ja to nenosaka jūsu likumdošana, jums vajadzētu iegādāties apdrošināšanas
polisi, kas jūs pasargātu no civiltiesiskās atbildības. Pat ja ievērosiet visus
piesardzības mērus, negadījumi mēdz notikt, tāpat kā eksistē tiesāties kāri klienti.
Ja negadījums notiks aktivitātes laikā, visdrīzāk jums zināmā mērā nāksies uzņemties
atbildību un izmaksāt klientam kompensāciju.
- Plānošana: pirms aktivitātes uzsākšanas ir jāizveido rīcības plāns nelaimes gadījumiem
un vienmēr jānēsā līdzi saraksts ar glābšanas dienestu telefoniem.
Lai gan daži minētie piesardzības mēri var likties pārspīlēti, tomēr, atkarībā no
īstenojamās aktivitātes riskiem, jums visi šie jautājumi jāņem vērā un tie atbilstoši
jārisina. Apdrošināšanas kompānija pirms līguma slēgšanas visticamāk izvērtēs
jūsu aktivitāti un palīdzēs novērst riskus. Aprošināšanas polises iegāde ir arī
labs kvalitātes rādītājs un jūs varēsiet piesaistīt vairāk klientu, ja iekļausiet
šo informāciju visos mārketinga materiālos.