![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Mērķauditorijas identificēšana – tas nozīmē, ka jums jāizprot, ko apmeklētāji vēlas. Tas noteiks, kāda rakstura informācija nepieciešama un kādas interpretācijas metodes jāpielieto. Šeit noder Baivotera ieteiktais dalījums kategorijās, tūristus iedalot sekojoši: kultūrā ieinteresētie, kultūras motivētie un kultūras iedvesmotie:
Papildus ceļotāju motivācijai, parastie demogrāfiskie rādītāji kā vecums, sociālais statuss, izglītības līmenis un tas, kādu kultūru šie ceļotāji pārstāv, palīdz tos segmentēt un atbilstoši pieskaņot interpretējamo ziņu.
Ja šī ir jūsu pirmā pieredze kultūras interpretācijas jomā, tad jums jāpaļaujas uz informāciju, ko sniedz tūrisma statistika un citi gidi vai profesionālās asociācijas. Ja jums nav skaidrs, kādā veidā apmeklētājus segmentēt, var sākt ar potenciālo apmeklētāju iedalīšanu binārās kategorijās (vietējie/ārvalstu, pieaugušie/bērni, kultūras motivētie/kultūrā ieinteresētie utt.). Tiklīdz būsiet iepazinis tūristu grupu dzīvē, sapratīsiet, kuras kategorijas nepieciešams kombinēt, lai sniegtu jēgpilnu, uz mērķauditoriju vērstu ziņu.
Tomēr neviens jums nesniegs tik daudz informācijas kā paši apmeklētāji. Vienīgi atgriezeniskā saite ar mērķauditoriju var dot precīzu informāciju par to, kā mērķauditorija jūsu sniegto informāciju uztver, kādu jēgu viņi piešķir kultūras resursiem, kāda veida saskarsme viņiem patīk un, kā viņus ietekmē interpretācija.
Harabas ciemā vismaz 70% apmeklētāju ir vecāka gadagājuma Spānijas iedzīvotāji, kas apmeklē kādu no trīs ciema kūrortiem veselības nolūkos. Liela daļa pārējo apmeklētāju ir pieaugušie un pāri, kas arī dodas uz kūrortiem. Neliela daļa ceļotāju ir ģimenes un grupas, kas praktizē ekotūrismu un apmetas lauku mājās. |
![]() |
3.2: Informācijas vākšana (dokumentācija) | 3.4: Informācijas atlase. Tēmas izvēle |
![]() |