Previous Main Table of Content Print PDF Next
II. Galvenie kultūras produkti
4. Kulinārais kultūras mantojums

4.2: Ēdināšanas uzņēmumi un pasākumi, kuros tiek izmantota nacionālā virtuve

Ir vismaz divi iemesli, kādēļ kulinārā mantojuma produktiem ir labas perspektīvas tirgū:

1)      Sabiedrības interese par veselīgu dzīvesveidu un pārtiku bez ķīmiskām piedevām; šādus produktus cilvēki bieži vien asociē ar maza mēroga ražošanu laukos;

2)      Tūristu interese par apmeklēto vietu autentiskumu un unikalitāti.

Pilsētas un lauku mijiedarbības rezultātā tradicionālās receptes, kurās tiek izmantota svaiga, augstas kvalitātes pārtika, tiek modernizētas un ēdiens pasniegts smalkākā veidā. Lai gan lauku apvidos ēdienu prezentācijai un pasniegšanai ir otršķirīga loma salīdzinājumā ar produktu garšu un uzturvērtību, restorānos vienmēr liela uzmanība tiek pievērsta apkalpošanas kvalitātei. Šobrīd lauku-pilsētas sinerģija rada jaunu tradicionālās virtuves “paaudzi” – vecās labās receptes tiek “modernizētas” un atgriežas lauku restorānu un viesu māju ēdienkartēs, lai apmierinātu mūsdienu patērētāju vajadzības. 

Kopumā ir trīs lietas, kurām būtu jāpievērš uzmanība, nodrošinot ēdināšanu lauku tūrisma uzņēmumā:

1) kvalitatīva pārtika:

2) stāsts:

3) prezentācija un pakalpojumi:

Tālāk doti daži piemēri, kādā veidā tradicionālā virtuve tiek izmantota ēdināšanas biznesā.

Previous 4.1.3. Slovēnija           4.2.1. Restorāni un kafejnīcas Next