Previous Main Table of Content Print PDF Next
II. Galvenie kultūras produkti
4. Kulinārais kultūras mantojums
4.1: Tradicionālās virtuves reklāma lauku tūrismā

4.1.3. Slovēnija

Lai reklamētu uz vietējo gastronomiju balstītos tūrisma produktus, Slovēnijas Lauksaimniecības un Mežniecības Palāta, Lauksaimniecības un Mežkopības Institūts  Celje ir īstenojuši projektus “Grenzenlosgeniessen / Baudīšana bez robežām“ (finansējusi ES un Slovēnijas Republika programmas INTERREG IIIA Slovēnija-Austrija, 2003-2007 ietvaros), un “Gastronomijas mantojuma saglabāšana“ (finansēts no EEZ grantiem un Norvēgijas grantiem, 2008-2009). Projektu rezultātā tika radīti vairāk kā 200 padomi gastronomijas ceļojumiem, gastronomijas piedzīvojumiem dažādos reģionos, 220 augstākās kvalitātes fotogrāfijas par ēdieniem, kas gatavoti lauku mājās. Fotogrāfijas tika uzņemtas lauku mājās un tika pierakstītas 50 vietējo ēdienu receptes. Publicitātes nodrošināšanai un žurnālistu informēšanai tika izdots kompaktdisks ar vietējo ēdienu fotogrāfijām. Tā rezultātā tika publicēti vairāk kā 200 raksti dažādos mēdijos. 

Interneta mājas lapa www.slovenia.info reklamē Slovēnijas ēdienus un vīnus kā gastronomijas ceļojuma sastāvdaļu, piemēram, “Teran vīna zemē”, “Sv. Mārtina diena lauku mājās. Ceļojums pa karsta vīna ceļu”. 

 

 

Slovēnijas Tūrisma Pārvalde 2006.gadā izstrādāja „Stratēģiju Slovēnijas gastronomijas attīstībai” un produktu katalogus ar reģionālo ēdienu attēliem un aprakstiem. Slovēniju var iedalīt 24 gastronomiskajos reģionos, jo katrā no tiem ir īpaši reģionālie ēdieni un kulinārās tradīcijas. Bukletā “Slovēnijas garša” publicētas izcilas fotogrāfijas un katra reģiona populārāko ēdienu apraksti – to sastāvdaļas un, kādos gadījumos tie tiek pasniegti. 

Kā redzams minētajos piemēros, lauku tūrisma pakalpojumu sniedzējiem ir izdevīgi iesaistīties projektos un sadarboties ar nacionālajām un reģionālajām tūrisma mārketinga organizācijām, pievienoties kvalitātes zīmju sistēmai un zīmoliem. Bieži vien kopā ar šādu efektīvu bezmaksas reklāmu uzņēmējs saņem atbilstošu apmācību vai informāciju labas kvalitātes konkurētspējīgu kulinārā mantojuma produktu veidošanai.

 

 

 

        

„Prekmurskagibanica”

Previous 4.1.2. Norvēģija           4.2: Ēdināšanas uzņēmumi un pasākumi, kuros tiek izmantota nacionālā virtuve Next