![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Lai reklamētu uz vietējo gastronomiju balstītos tūrisma
produktus, Slovēnijas Lauksaimniecības un Mežniecības Palāta, Lauksaimniecības un
Mežkopības Institūts Celje ir īstenojuši projektus “Grenzenlosgeniessen /
Baudīšana bez robežām“ (finansējusi ES un Slovēnijas Republika programmas INTERREG
IIIA Slovēnija-Austrija, 2003-2007 ietvaros), un “Gastronomijas mantojuma saglabāšana“
(finansēts no EEZ grantiem un Norvēgijas grantiem, 2008-2009). Projektu rezultātā
tika radīti vairāk kā 200 padomi gastronomijas ceļojumiem, gastronomijas piedzīvojumiem
dažādos reģionos, 220 augstākās kvalitātes fotogrāfijas par ēdieniem, kas gatavoti
lauku mājās. Fotogrāfijas tika uzņemtas lauku mājās un tika pierakstītas 50 vietējo
ēdienu receptes. Publicitātes nodrošināšanai un žurnālistu informēšanai tika izdots
kompaktdisks ar vietējo ēdienu fotogrāfijām. Tā rezultātā tika publicēti vairāk
kā 200 raksti dažādos mēdijos.
Interneta mājas lapa www.slovenia.info reklamē Slovēnijas ēdienus un vīnus kā gastronomijas ceļojuma sastāvdaļu, piemēram, “Teran vīna zemē”, “Sv. Mārtina diena lauku mājās. Ceļojums pa karsta vīna ceļu”.
Slovēnijas Tūrisma Pārvalde 2006.gadā izstrādāja „Stratēģiju Slovēnijas gastronomijas attīstībai” un produktu katalogus ar reģionālo ēdienu attēliem un aprakstiem. Slovēniju var iedalīt 24 gastronomiskajos reģionos, jo katrā no tiem ir īpaši reģionālie ēdieni un kulinārās tradīcijas. Bukletā “Slovēnijas garša” publicētas izcilas fotogrāfijas un katra reģiona populārāko ēdienu apraksti – to sastāvdaļas un, kādos gadījumos tie tiek pasniegti.
Kā redzams minētajos piemēros, lauku tūrisma pakalpojumu sniedzējiem ir izdevīgi iesaistīties projektos un sadarboties ar nacionālajām un reģionālajām tūrisma mārketinga organizācijām, pievienoties kvalitātes zīmju sistēmai un zīmoliem. Bieži vien kopā ar šādu efektīvu bezmaksas reklāmu uzņēmējs saņem atbilstošu apmācību vai informāciju labas kvalitātes konkurētspējīgu kulinārā mantojuma produktu veidošanai.
„Prekmurskagibanica” |
![]() ![]() |
![]() |
4.1.2. Norvēģija | 4.2: Ēdināšanas uzņēmumi un pasākumi, kuros tiek izmantota nacionālā virtuve |
![]() |