Previous Main Table of Content Print PDF Next
II. Galvenie kultūras produkti
4. Kulinārais kultūras mantojums
4.1: Tradicionālās virtuves reklāma lauku tūrismā

4.1.1. Somija

“Uniquely Finnish” marka ir nacionālā kvalitātes zīme mazajiem uzņēmējiem. Lauku konsultāciju centru asociācija ProAgria šo zīmi piešķir kvalitatīvai pārtikai, rokdarbiem un lauku tūrisma uzņēmumiem, ja tie iesniedz pieteikumu kvalitātes zīmes saņemšanai. “Uniquely Finnish” ir vietējās izcelsmes visgrūtāk iegūstamā kvalitātes zīme. Lai to iegūtu, uzņēmuma produktiem ir jāatbilst apstiprinātajai kvalitātes sistēmai, un attiecīgos vietējās izcelsmes produktus un pakalpojumus vērtē īpašas komisijas.  http://www.maakuntienparhaat.fi/en/

Vispārējie kritēriji “Uniquely Finnish” uzņēmumiem:

  1. Apstiprināta kvalitātes vadības sistēma, kas tiek vērtēta vismaz reizi trīs gados.
  2. Lielākā daļa produktu ir vietējās izcelsmes - vismaz 80 % no produkta (ieskaitot darbu un materiālus) izmaksām. Svarīgākajām uzņēmuma piedāvāto pārtikas produktu un ēdienu sastāvdaļām jābūt 100% vietējās izcelsmes.

  1. Produktu vai pakalpojumu jāapstiprina ekspertu komisijai.
  2. Produktam vai lielākajai daļai produktu jābūt ražotiem pašā uzņēmumā vai izmantojot tā noteiktās metodes.

 “Uniquely Finnish” uzņēmumi, kuri piedāvā nacionālo virtuvi, tiek reklamēti bukletā “Ceļojums unikāli somisku ēdienu baudīšanai 7 provincēs autentiskā vidē”. Buklets pieejams gan drukātā veidā, gan kā lejuplādējams fails:

http://www.maakuntienparhaat.fi/doc/foodroutes.pdf

Previous 4.1: Tradicionālās virtuves reklāma lauku tūrismā           4.1.2. Norvēģija Next