![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Blogošana pastāv jau vairākus gadus. Taču nu tā ir kļuvusi par vienu no visspēcīgākajiem mārketinga instrumentiem tiešsaistē, kādi šodien ir pieejami.
Labākais veids, kā izprast blogus, ir skatīties uz tiem kā uz publicēšanas instrumentiem. Tas kalpo kā Jūsu sociālo mediju pamats. Pirms izveidojat savu blogu, pajautājiet sev sekojošus jautājumus, attiecībā uz Jūsu uzņēmumu:
Veiksmīga bloga publicēšana aizņem daudz laika. Tas neatrisinās visas Jūsu problēmas vienas nakts laikā, taču tajā ir daži ļoti pievilcīgi labumi. Lielākā daļa lēmumu par pirkumu izdarīšanu mūsdienās sākās ar meklēšanu Interneta tīklā. Tāpēc ir svarīgi, ka Jūsu lauku vai reģionālā naktsmītne atrodas augstā vietā meklētājprogrammu rezultātos, kad meklē pēc nozīmīgām frāzēm. Ja Jūsu naktsmītne parādīsies pašā sākumā, vairāk cilvēku apmeklēs Jūsu mājas lapu, kas savukārt var sekmēt lielākus pārdošanas apjomus. Jūsu klātbūtni tīmeklī var raksturot ar to, cik bieži Jūsu uzņēmuma nosaukums parādās tīmeklī tiem cilvēkiem, kas meklē pakalpojumus, ko piedāvājat arī Jūs. Tas ir balstīts uz “izplatītās iesaistīšanās” filozofiju: attālināšanās no mājas lapā centrētas publicēšanas modeļa un virzīšanās uz to, lai būtu pamanāms daudzās vietās tiešsaistē.
Jo vairāk Jūsu uzņēmums parādīsies cilvēkiem, kuri ir ieinteresēti apmeklēt lauku un reģionālās naktsmītnes konkrētā reģionā, jo lielāka iespējamība, ka viņi uz dažām naktīm varētu izvēlēties tieši Jūsu naktsmītni. Mājas lapa ar daudz noderīga un interesanta satura informāciju ir tās, kuras piesaista visvairāk uzmanības. Paturiet prātā, ka mājas lapai ir jāparādās cik ātri vien iespējams, savādāk Jūsu potenciālie klienti aizies no Jūsu lapas.
Kā tas izskatās praksē?
Blogošanas priekšrocības ir tās, ka jauni klienti Jūs varēs ātri un vienkārši atrast. Turklāt varēsiet ietaupīt uz PR budžetu, jo Jūsu potenciālie klienti paši dalīsies un izplatīs tālāk bloga saturu.
Blogi ir ideāla platforma ideju apmaiņai. Katrs ieraksts, ko veicat, tiek automātiski saglabāts zināšanu bibliotēkā, kurai apmeklētāji var iet cauri un kuru Jūs nākotnē variet izmantot, veidojot mārketinga materiālus. Pastāv trīs populāri viedi, kādā blogeri pārgrupē saturu tālākai izplatīšanai:
Jūs pamanīsiet, ka ietekmīgākās viesmīlības un ceļošanas mārketinga kampaņas mūsdienās lieto dažādu mediju formātu sajaukumu, lai izplatītu savus ziņojumus. Fotoattēlu, video un sociālo tīklu pakalpojumi piedāvā jauku papildinājumu teksta saturam. Blogs ir vienkāršs veids, kā visus šos mediju veidus savākt kopā vienuviet. Centrālais piekļuves punkts nozīmē to, ka vairāk cilvēki redzēs Jūsu saturu. Tādas tīmekļa vietnes kā YouTube un Flickr padara bagātīgu mediju satura publicēšanu Jūsu blogā par vienkāršu. Bieži vien viss, kas Jums jāizdara, ir jānospiež poga, lai to iekļautu. Tas padara Jūsu dzīvi daudz vienkāršāku: tehniskās iemaņas nav nepieciešamas! Lielajā kņadā ap sociālajiem tīkliem blogošana turpina klusām attīstīties. Tas ir tāpēc, ka tā palīdz Jums attīstīt kvalitatīva satura kritisko masu, kam cilvēki var piekļūt vienā vietā. Šo saturu tālāk var ievilkt sociālo tīklu mājas lapās, dodot Jums labāko no abām pasaulēm.
Jums jāapzinās, ka laba bloga publicēšana aizņems Jums daudz laika – rakstot un mijiedarbojoties ar saviem lasītājiem. Arī Jūsu rakstu popularizēšana aizņems daudz laika. Blogs var arī iedragāt Jūsu zīmola reputāciju. Par laimi, Jūs varat šo risku samazināt, izveidojot publicēšanas vadlīnijas jebkuram, kurš ņem līdzdalību bloga veidošanā.
Veiksmīgi blogi ir radīti un uzturēti skaidra iemesla vai mērķa dēļ. Piemēram, lai:
Pastāv piecas galvenās blogu kategorijas, ar kurām strādāt:
1. Neatkarīgie blogi– parasti izmanto individuālās naktsmītnes un restorāni, kuri atrodas tikai vienā vietā; šajos blogos var tikt iekļautas visas funkcijas, kas ir zemāk esošajos blogos, tai skaitā informāciju par uzņēmumu un tēmām, kas saistītas ar potenciālo viesu interesēm
2. Zīmolu blogi– šaurāks fokuss, nekā vienas-iestādes blogiem; šo blogu mērķis ir veicināt viesnīcas zīmola atpazīstamību, daloties ziņās par to, kas jauns notiek uzņēmumā
3. CEO / Vadītāju blogi– parasti vairāk personīgs papildinājums (vai par aizvietojums) korporatīvajam zīmola blogam
4. Galamērķu blogi– tā vietā, lai reklamētu kādu organizāciju tiešā veidā, šie blogi sniedz informāciju par vietējo apkārtni un gaidāmajiem pasākumiem (ar mērķi pievilināt apmeklētājus)
5. Iekšējie blogi– šos var rakstīt saviem darbiniekiem, lai dalītos zināšanās un sadarbotos.
|
Pirmais solis, lai izveidotu populāru blogu, ir skatīties uz to kā uz nozīmīgu mārketinga miksa sastāvdaļu. Tas nozīmē, ka Jums ir vajadzīgi stratēģiskie mērķi, publicēšanas plāns un publicēšanas kalendārs.
Izveidot savu lasītāju bāzi ir ļoti jauki un labi, bet vai tas Jums radīs ienākumus? Īsā atbilde būtu jā un pastāv vairāki veidi, kā paaugstināt Jūsu pārdošanas apjomus ar blogu palīdzību, piemēram, Jūs variet ieviest īpašas cenas “tikai blogotajiem”. Karstas ziņas blogā arī palīdz izveidot lasītāju bāzi. Reklamējiet savu blogu savos veicināšanas materiālos. Veidojot reklāmu “divos soļos” palīdzēs piesaistīt vairāk apmeklētāju, nekā cenšoties ar reklāmas palīdzību tikai paaugstināt pārdošanas apjomus. Stāstiet stāstus savā blogā ar emocionālu pieskaņu. Stāsti bieži vien spēj pārdot labāk par faktu sarakstu, un blogi ir lielisks veids, kā dalīties šajos stāstos. Visbeidzot, ir svarīgi atcerēties iekļaut skaidru aicinājumu uz rīcību savos blogu ierakstos.
Ja Jūs nolemsiet uzticēt bloga aktivitāšu izveidi kādam no ārpakalpojumu sniedzējiem, Jūs varēsiet izvēlēties vispiemērotāko kandidātu, atbildot uz šādiem jautājumiem:
![]() |
2.2.7. Digitālais mārketings | 2.2.9. Twitter |
![]() |