![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Kad Jūs zināt tirgus attīstības virzienus un kad Jums vairāk vai mazāk ir vīzija par savām iespējām, Jūs speriet trešo soli – nosakiet savu klientu mērķa grupu. Kas tā ir un kāpēc tā ir tik svarīga?
Mērķa grupa ir salīdzinoši viendabīga cilvēku grupa (ar vienādu vecumu, dzimumu, ģimenes stāvokli, izglītību, ienākumiem, personiskām interesēm un vajadzībām, ceļošanas iespējām), kas dod priekšroku līdzīgiem pakalpojumiem. Tas nozīmē, ka vienas mērķa grupas tūristiem būs līdzīgi motīvi un ceļošanas iespējas (gan ceļošanai atvēlētā laika ziņā, gan skatoties pēc naudas summas, ko tie ir gatavi tērēt ceļojumam), tāpēc viņiem būs līdzīgas intereses par Jūsu piedāvājumu. Viņi izmantos vairāk vai mazāk tos pašus pakalpojumus un spriedīs par palikšanu Jūsu naktsmītnē pēc vieniem un tiem pašiem kritērijiem.
Mazam uzņēmumam ir labāk piedāvāt kaut ko īpašu noteiktam klientu lokam, nekā kaut ko ikdienišķu priekš visiem. Jūs nevarat piesaistīt pilnīgi dažādas / pretējas klientu grupas. Uzņēmums būs nolemts neveiksmei, ja Jūs centīsieties piedāvāt tos pašus pakalpojumus par to pašu cenu jauniem mazbudžeta ceļotājiem ar mugursomām un biznesa ceļotājiem – pirmie nekad nebrauks, jo priekš viņiem vieta būs par izsmalcinātu un dārgu, otrā grupa, savukārt, uzskatīs, ka vietas standarti neatbilst viņu prasībām, tāpēc viņu pirmais apmeklējums var būt arī pēdējais. Ja Jūs nosakāt savu mērķa grupu (-as) pareizi, tad spēsiet izdarīt pareizo izvēli par to, kādus pakalpojumus piedāvāt, kāds būs vispievilcīgākais mājas dizains, pieņemamais cenu līmenis, kā arī visefektīgākais reklāmas un pārdošanas veids. Tāpēc zināšanas par savu mērķa grupu (-ām) un naktsmītnes pielāgošana viņu vajadzībām ir būtiska Jūsu biznesa panākumu atslēga.
Visticamāk, ka atrašanās vietas analīze jau ir samazinājusi Jūsu iespējamo mērķa grupu skaitu. Piemēram, ja Jūs plānojiet kalnu būdiņu 2700 m augstumā, kas robežojas ar dabas rezervātu, vecāka gadagājuma cilvēki vai ģimenes ar bērniem visticamāk nebūs Jūsu potenciālo klientu lokā. Tajā visdrīzāk būs aktīvi brīvdienu, piedzīvojumu, sporta, ekotūristi un jauniešu grupas. Ar tirgus izpētes palīdzību un esošā un nākotnes pieprasījuma noteikšanu Jūs varēsiet noteikt savu galveno mērķa grupu.
Naktsmītnes, kura atrodas takas malā, pakalpojumi būs orientēti uz individuāliem tūristiem, piemēram, uz tādiem cilvēkiem, kuri meklē elastīgus un aktīvus laika pavadīšanas veidus, nevis grupām. Jūsu klienti nebūs no masu tūristu kategorijas, bet īpašu interešu grupas.
Jums, kā naktsmītnes uzņēmējam, ir noderīgi zināt iespējamās mērķa grupas un to tipiskās iezīmes.
Lauku tūristi:
|
Piedzīvojumu tūristi:
|
Aktīvi ģimenes tūristi:
|
Ekotūristi:
|
Vecāka gadagājuma tūristi / seniori:
|
Kad Jūs ziniet savu potenciālo mērķa grupu, Jūs variet spert nākamo soli – izveidot produktu, kas apmierinās Jūsu mērķa grupu.
![]() |
2.1.2. 2. solis: KUR? Atrašanās vietas izvēle | 2.1.4. 4. solis: KO? Produkta izstrādāšana |
![]() |