Previous Main Table of Content Print PDF Next
2. nodaļa: Lauku naktsmītnes atvēršana
2.1. No idejas līdz plānam – radošo soļu secība

2.1.2. 2. solis: KUR? Atrašanās vietas izvēle

Vispirms Jums ir jāapdomā Jūsu naktsmītnes atrašanās vietas visi iespējamie stiprie un vājie punkti. Tas lielākoties attiecas uz galamērķa reputāciju, atrašanās vietas pieejamību, apkārtni, infrastruktūru, tūrisma piesaistēm un reģiona specifiskajām īpašībām.

Vai Jūsu izvēlētais reģions ir zināms valstī, vai pat ārpus tās kā populārs tūrisma galamērķis? Ar ko tas ir slavens? Ja nav, tad varbūt ir iespēja tuvākajā laikā kopā ar vietējām varas iestādēm vai uzņēmējiem sākt iniciatīvu, lai popularizētu Jūsu reģionu?

Kādas varētu būt apkārtējās vides iespējas un trūkumi? Jums ir jānovērtē savas vietas pievilcība no tūristu skatu punkta: novērtējiet dabisko vidi, piemēram, klimatu, ainavu, tās dažādību, potenciālu gūt dažādas pieredzes, u.c. Vēl Jums ir jāpievērš uzmanība arhitektūras, arheoloģisko, kultūras un vēstures pievilkšanas punktu pieejamībai. Varbūt Jūsu reģionā ir regulāri tradicionāli gadatirgi vai folkloras festivāli?

Jums ir jāizvērtē arī tuvumā esošā izklaides iespēju infrastruktūra – telpas un laukumi sportam, pastaigu taku tīkls, krogi, u.c. Vai pastāv jebkādi plāni / perspektīvas tūrisma infrastruktūras attīstībai nākotnē? Kāda no Jūsu vietas ir piekļuve citiem pakalpojumiem?

Ļoti nozīmīga ir transporta infrastruktūra. Kur tieši atradīsies Jūsu naktsmītne? Vai tūristiem tā būs viegli pieejama? Kādos veidos var sasniegt Jūsu naktsmītni (pa ceļu, dzelzceļu, ūdeni, no tuvumā esošās lidostas, ar autobusu, kas savieno lielās pilsētas)? Vai šie transporta savienojumi ir droši un uzticami? Kāds ir ceļu stāvoklis?

Citi jautājumi, uz kuriem būtu jāatbild, runājot par naktsmītnes atrašanās vietu: vai ir kādas īpaši specifiskas lietas, kuras Jūsu reģionu padara īpaši pievilcīgu (piemēram, sabiedrība pieturas pie vecajām tradīcijām un ir draudzīga pret apmeklētājiem), vai pretēji – rada īpašus draudus (piemēram, augsts lavīnu, plūdu risks)?

Jūsu naktsmītnes atrašanās vietas novērtēšanas rezultātā Jums būtu jānonāk pie saraksta ar tās stiprajām un vājajām pusēm, kā arī iespējām un draudiem, ko tā sniedz. Tad Jums tālāk būtu jāanalizē, kuri no tiem ir nozīmīgi un kurus var ignorēt, kādas konkrētas rīcības palīdzētu palielināt labumus un samazināt risku.

Previous 2.1.1. 1. solis: KĀPĒC? Tirgus izpēte           2.1.3. 3. solis: KAM? Mērķa grupas noteikšana Next