Previous Main Table of Content Print PDF Next
2. nodaļa: Lauku naktsmītnes atvēršana
2.1. No idejas līdz plānam – radošo soļu secība

2.1.1. 1. solis: KĀPĒC? Tirgus izpēte

Pirms sākat plānot savu naktsmītni, Jums jābūt priekšstatam par vispārējo tirgus situāciju un nākotnes tendencēm. Parasti šāda veida informāciju var atrast apkopotā veida nacionālās tūrisma organizācijas ziņojumā. Tāpat Jums ir jāievāc informācija Internetā un no pieejamām brošūrām par spēkā esošajiem piedāvājumiem, cenām, pieprasījumu un attīstības tendencēm reģionā. Tas Jums palīdzēs novērtēt esošo situāciju, kā arī noteikt Jūsu biznesu ietekmējošus faktorus ilgtermiņā.

Šajā brīdī Jūsu tirgus pētījumam ir jāpalīdz atbildēt uz jautājumu – kādu modeli Jūsu biznesam ir jāpieņem, lai tas kļūtu veiksmīgs. Vēlāk, kad Jums jau būs labi izveidots produkts un izstrādāta cenu politika, Jums būs jāatgriežas pie tirgus izpētes un jānodefinē savi galvenie konkurenti ar līdzīgiem pakalpojumiem un cenām. Tad Jums būs jāapmeklē savi galvenie konkurenti, lai izbaudītu viņu pakalpojumu, saprastu viņu stiprās un vājās puses (piemēram, kāpēc viņi ir ātrāki / lētāki / uzticamāki nekā Jūs). Tas nepieciešams, lai Jūs varētu noteikt savas konkurējošās priekšrocības un tās nostiprināt.

Previous 2.1. No idejas līdz plānam – radošo soļu secība           2.1.2. 2. solis: KUR? Atrašanās vietas izvēle Next