- Tirgus izpēte – atrašanās vietas izvēle – mērķa grupas noteikšana – produkta izstrādāšana
– cenas noteikšana.
- Tūrisma tendences, augošie tirgi, esošais pieprasījums, piedāvājumi / cenas reģionālajā
un nacionālajā līmenī, iespējamie konkurenti un viņu pakalpojumi.
- Atrašanās vietas stiprās un vājās puses un izrietošie riski un iespējas: galamērķa
reputācija / imidžs, piekļūšanas iespējas, transporta infrastruktūras stāvoklis
un drošums, dabiskā vide un ziemas āra aktivitāšu rīkošanas iespējas, tūrisma pievilkšanas
punkti (arhitektūra, arheoloģija, kultūra, vēsture, sports), tradicionālā izklaides
infrastruktūra, citu pakalpojumu pieejamība, reģiona specifika.
- Individuāli. Jūsu mērķa grupas aprakstā ir jābūt iekļautai izcelsmei (ārzemju /
iekšzemes / vietējie tūristi), vecumam, sabiedrības / ģimenes / sociālajam statusam,
ienākumu līmenim, interesēm, motivācijai ceļot uz Jūsu reģionu, uzturēšanās ilgumam,
cerībām par komforta / cenu līmeni, pieprasītajām aktivitātēm / pakalpojumiem, prioritārajiem
jautājumiem (piemēram, veselība, drošība), iespējamajām vajadzībām, informācijai,
kas nepieciešama, lai pieņemtu lēmumu par ceļošanu, vēlamajam reklāmas veidam.
- Individuāli, balstoties uz 2.1 apakšnodaļas 4. soli: KO? Produkta izstrādāšana un
citiem šajā nodaļā apskatītajiem plānošanas soļiem.
- Mērķa grupas finansiālās iespējas, Jūsu galveno konkurentu cenas, visas Jūsu izmaksas
(tiešie izdevumi, darbaspēka izmaksas, amortizācija, nodokļi un citi maksājumi)
un vēlamā tīrā peļņa, cilvēku skaits istabā, brokastu / maltīšu iekļaušana cenā,
sezona, atlaides nakšņošanai nedēļas nogalēs / vairāku dienu nakšņošanai, bērniem
/ grupām / īpašām kategorijām, tūristiem / pasākumiem.
- Nosauciet divvietīga numura cenu vienam cilvēkam (divvietīga numura cenu izdaliet
uz divi un pieskaitiet maksu par to, ka divvietīgu numuru izmanto viens cilvēks).
Ja klientam nav iebildumu nakšņot vienā istabā kopā ar svešiniekiem, nosauciet gultas
vietas cenu trīsvietīgā istabā (ja istabu izmanto trīs cilvēki, nevis viens).
- Individuāli, balstoties uz 2.1 apakšnodaļas 5. soli: PAR CIK? Cenas noteikšana.
Atcerieties, ka Jūsu cenu lapā ir jābūt atspoguļotām visām Jūsu naktsmītnē piedāvātajām
cenām un atlaidēm, un tās struktūrai ir jābūt skaidri saprotamai.
- Individuāli, balstoties uz 2.1 apakšnodaļu No idejas līdz plānam un 2.2 apakšnodaļu
Mārketings.
- Atrašanās vieta, skats, ēku stils, naktsmītnes veids un stils, apkārt esošā daba,
dzīvā daba, īpašie objekti, pakalpojumi, cenas, viesmīlība, īpašās ziemas sporta
aktivitātes, u.c.
- Individuāli. Tam ir jābūt balstītam uz Jūsu tirgus izpēti.
- Izvēlieties starp potenciālo klientu uzrunāšanu tiešā veidā, vai arī strādāšanu
ar tūrisma uzņēmumiem kā starpniekiem. Ir iespējams izmantot arī kombinēto pieeju.
- Individuāli. Reklāmas saturam ir jāatbilst Jūsu mērķa grupas īpašībām, interesēm,
vajadzībām un vēlamajam stilam. Mājas lapai un bukletiem ir jāsatur detalizēta informācija
par Jūsu unikālajiem pārdošanas punktiem, piedāvātajiem pakalpojumiem, atrašanās
vietu, fotoattēliem, sarakstu ar pievilkšanas punktiem un atpūtas / izklaides iespējām
(tūres, maršruti, u.c.), ēku un istabām, īpašām iezīmēm (piemēram, SPA, džakuzi
vanna, skats, ugunskura vieta brīvā dabā, individuāla pieeja, u.c.) un to fotogrāfijām,
izcenojumiem un īpašajiem piedāvājumiem, ierobežojumiem (piemēram, dzīvnieki nav
atļauti), apmaksas kārtībai, kontaktinformācijai, u.c.
- Blogošanas priekšrocības ir tādas, ka jauni viesi var Jūs ērti un viegli atrast.
Papildus tam, blogošana palīdz būtiski samazināt Jūsu PR budžetu un Jūsu potenciālie
klienti dalās ar bloga saturu.
- Twitter ir “mikro-blogošanas” instruments, ar kura palīdzību var publicēt īsus ziņojumus,
komentārus vai pārdomas. Tā kā Twitter tika izveidots tā, lai to varētu savietot
ar mobilajiem telefoniem un izmantot teksta īsziņas, katrs ieraksts var būt līdz
140 zīmēm garš. Tātad īsts mikro-blogs.
- Individuāli.
- Individuāli. Ieguvumi no sadarbības parasti ir plašāka mēroga veicināšanas / reklāmas
kampaņa par zemākām izmaksām, un unikālu pārdošanas punktu radīšana, pateicoties
naktsmītņu tīkla izveidei ar unikālu tematiku / aktivitātēm, u.c.
- Reģistrēšanās Uzņēmumu reģistrā. Jānoskaidro, kādi ir noteikumi vai prasības attiecībā
uz naktsmītnes ēkām:
- Vietējo varas iestāžu izsniegts vietas novērtējums ( Latvijā – vietējās būvvaldes
izsniegts akts pat būves pieņemšanu ekspluatācijā), ja naktsmītne tiek celta no
jauna;
- Aizliegumi (piemēram, tūristu mītnes nav atļauts celt dabas rezervātu zonā);
- Atļauja veikt pārbūvi esošajām ēkām;
- Būvniecības standarti;
- Atļauja mašīnu kustībai un novietošanai, u.c.
- Ar Jūsu izvēlēto tūristu ēku saistītie dizaina un celtniecības noteikumi – ugunsdrošības,
veselības un higiēnas prasības (piemēram, avārijas izeju skaits, plānošana, piekļuve
ārkārtas situācijās, u.c.).
- Vispārējās prasības, saistībā ar kanalizācijas sistēmu, elektroenerģijas izmantošanu,
gāzi, dzeramo ūdeni, u.c. (piemēram, aizliegums ielaist kanalizācijas ūdeņus aizsargājamās
ūdens tilpnēs).
- Domātāji problēmu risināšanu sāk ar teorētisko modeļu izstrādi. Darītāji
nebaidās uzņemties risku un cenšas eksperimentēt ar jaunām metodēm. Lēmumu pieņēmēji
dod priekšroku praktiskām metodēm. Sapņotāji ir emocionāli, spontāni, ar
bagātu iztēli un viņiem ir plašas intereses.
- Kopiena tiešsaistē (on-line) ir virtuāla kopiena, kas pastāv tiešsaistē
un kuras biedri sekmē tās pastāvēšanu, piedaloties dažādos dalības rituālos.
- Naktsmītnes produkta detaļas, naktsmītņu pakalpojumu izcenojumi, mārketinga aktivitātes
un nepieciešamais budžets, nepieciešamais personāls un tā atalgojums, esošo ēku
pielāgošanas vai celtniecības darbu nepieciešamība, plānotās āra un iekšas darbu
izmaksas, nepieciešamās atļaujas un procedūras, lai uzsāktu biznesu, un to izmaksas,
kopējās investīcijas laika un naudas izteiksmē, kas nepieciešamas, lai īstenotu
Jūsu plānu, pieprasījums pēc Jūsu veida pakalpojumiem reģionā, aptuvenais plānoto
viesu skaits nākamajos gados.
- Individuāli, balstoties uz visu Naktsmītnes Moduļa tekstu.
|