Previous Main Table of Content Print PDF Next
9. nodaļa: Maltītes pagatavošana un pasniegšana
9.1. Ēdiena gatavošanas un maltītes pasniegšanas telpas

9.1.2. Ēdināšanas telpa

Ēdināšanas telpa ir ēkas daļa, kur viesi patērē pārtiku. Parasti tā ir ēdamzāle vai restorāns. Ēdināšanas telpai svarīgie faktori ir atmosfēra, apgaismojums un ventilācija.

Viens no būtiskākajiem likumiem ēdināšanas telpā ir patīkamas un komfortablas atmosfēras radīšana, lai viesi varētu izbaudīt savu maltīti. Parasti īpašu atmosfēru var radīt, ja pievērš uzmanību dizainam un dekoriem, izskatam, apgaismojumam, krāsām un daudziem tā sauktajiem noskaņojuma pastiprinātājiem – mūzikai, kamīnam, u.c. Ēdināšanas telpai ir nepieciešama noteikta tēma un stils, kas atbilst galvenajai naktsmītnes tēmai. Tas var būt, piemēram, tradicionālais lauku, viduslaiku, romantisko kalnu, spilgtais ģimenes restorāns, u.c. Naktsmītņu saimniekiem ir liela izvēle, kas ir atkarīga no apkārtējās vides, ēkas arhitektūras, vietējām tradīcijām un Jūsu fantāzijas.

Arī apgaismojums var ietekmēt īpašas noskaņas radīšanu. Klientiem patīk pieklusināts apgaismojums, atklāta uguns kamīnā, sveces. Taču uzņēmējam ir vienmēr jāatceras par vienu svarīgu prasību – apgaismojumam ir jāļauj viesiem izlasīt ēdienkarti, ja tāda ir.

Atbilstoša ventilācija nodrošina Jūsu klientu komfortu, uzturot normālu temperatūru un samazinot dažādus aromātus, piemēram, ļoti īpaša ēdiena specifisko aromātu no blakus esošā galda vai virtuves.

Galvenās mēbeles ēdināšanas telpā ir galdi un krēsli. Galdu skaits un to izmērs ir atkarīgs no istabu un pieejamo gultu skaita Jūsu naktsmītnē. Galdu forma ir svarīga atmosfērai un telpai: apaļie galdi parasti aizņem vairāk vietas nekā kvadrātveida galdi. Vēlams ir saskaņot ēdināšanas telpas, galdu un krēslu, solu stilu. Piemēram, zemnieku stilā ieturētā restorānā vislabāk iederēsies lieli koka galdi un vienkārši koka soli. Papildus pamata aprīkojumam, ēdināšanas telpas aprīkojumā var ietilpt ēdiena lete, salātu bārs, bufetes galdi, kā arī cits aprīkojums, atkarībā no ēdiena pasniegšanas veida.

Klientu iespaidiem vienlīdz svarīga ir ēdiena kvalitāte un pasniegšana, personāla attieksme, kā arī ēdināšanas telpas atmosfēra.

image037.jpg image038.jpg image039.jpg
Previous 9.1.1. Virtuve un iekārtas           9.2. Ēdiena kvalitāte Next