![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Labākais veids, kā izvairīties no konfliktu situācijām, ir Iekšējās kārtības noteikumu izveidošana un savu viesu informēšana par to, kas no viņiem tiek sagaidīts. Iekšējās kārtības noteikumi nodrošina Jūsu un Jūsu viesu komfortu un drošību, un skaidri nosaka Jūsu juridisko atbildību domstarpību un pretenziju gadījumā. Tie arī nosaka kārtību, kā rīkoties nepatīkamu situāciju gadījumos (piemēram, zādzība, bojājumi, u.c.), kas aiztaupa daudz laika un debates.
Ir nepieciešams nelielu sarakstu ar Iekšējās kārtības noteikumiem rakstiskā formā novietot naktsmītnē klientiem redzamā vietā vai arī iekļaut tos klientam iepriekš nosūtāmajā informācijā. Tas rada formālu iespaidu, bet var izrādīties noderīgi tajā brīdī, kad Jums uz tiem ir jāatsaucas. Vēl ir svarīgi parādīt nepieciešamo taktiskumu un nepārspīlēt ar pārāk bargu vai detalizētu Iekšējās kārtības noteikumu izveidošanu, jo Jūsu viesiem, kad viņi iebrauc, gribas sajust, ka viņi ir gaidīti un uzticami.
Jums ir jāizpēta visi iespējamie riski, kādi vien var būt, piedāvājot naktsmītnes pakalpojumus, un jāinformē klientus par Jūsu atbildību nelaimes gadījumos (piemēram, ugunsgrēks, saimniecības tehniskās problēmas, negadījumi pastaigājoties vai peldbaseinā, u.c.) un nepārvaramas varas gadījumos (piemēram, plūdi, zemes nogruvumi). Protams, Jums ir jādara viss iespējamais, lai samazinātu šos riskus, kā arī samazinātu to radītās sekas, regulāri veicot pārbaudes, izvēloties attiecīgu apdrošināšanu, sniedzot sarakstu ar telefona numuriem, kur zvanīt ārkārtas gadījumos, un sniedzot drošības noteikumus. Šie pasākumi ir ārkārtīgi svarīgi, jo kompensācijas par traumām vai nāves gadījumiem, ko izraisījusi Jūsu nespēja pienācīgi organizēt biznesu, visticamāk, būs lielākas, nekā Jūs jebkad savas dzīves laikā varēsiet nopelnīt.
Klientiem ir jābūt zināmai Jūsu atbildībai dažāda veida drošības gadījumos (piemēram, zādzību), un visvienkāršākais veids, kā izvairīties no vilšanās, ir sniegt viņiem galvenos drošības padomus. Ja Jūs saskaraties ar salīdzinoši mazsvarīgu situāciju, kuru varat atrisināt bez policijas iejaukšanās, tad labāk ir būt diskrētam un nokārtot lietas konfidenciāli, neitrālā diskusijā pārrunājot situāciju Jūs varat atklāt, ka ir noticis pārpratums, piemēram, bija iesaistīti bērni, vai ka ir notikusi netīša darbība.
Jums ir jāpadomā par līdzekļiem, kā aizsargāt citu viesu komfortu gadījumā, ja kāds slikti uzvedās un traucē kārtību un mieru naktsmītnē (piemēram, ar skaļu mūziku, kliedzot vai trokšņojot pēc pusnakts, u.c.). Pats svarīgākais ir laicīgi darīt zināmu, kāda veida uzvedība ir nepieņemama. Jauki aicinājumi, piemēram, ar jautru zīmējumu palīdzību, kuri aicina uzturēt tīrību un kārtību, palīdzēs Jums izvairīties no nekārtības un radīt draudzīgu atmosfēru, nodrošinot sadarbību no viesu puses.
Noteiktajai kārtībai ir jāļauj Jums aizsargāt savu biznesu finansiāli dažādu bojājumu vai īpašuma zaudēšanas gadījumā. Parasti to dara, atlīdzinot remonta izdevumus vai bojātās / nozaudētās lietas aizvietošanas izdevumus. Jums ir jābūt sarakstam ar lietām, kas atrodas katrā istabā, kur katrai lietai attiecīgi ir norādīta tās vērtība. Šādas inventarizācijas formu ir jāizvēlas ļoti rūpīgi, lai neaizvainotu Jūsu viesus. Tā, piemēram, šāda saraksta augšpusē Jūs varat rakstīt: “Dārgie viesi, Jūsu ērtībai, katrā istabā atrodas šādas lietas: ...” un apakšā pievienot: “Lūdzu, informējiet mūs, ja kāda no šīm lietām ir pazudusi vai bojāta.” Pārbaudiet šīs lietas istabā pēc tam, kad viesi ir aizbraukuši, ja Jums ir viņu adrese vai cita kontaktinformācija, vai arī dariet to, kad viesi izrakstās. Tas paaugstinās varbūtību panākt atlīdzināšanu par pazaudētajām lietām un novērsīs naudas iekasēšanas problēmu.
Noderīgi var izrādīties arī papildus saraksta izveidošana ar nelielām problēmām, kas visbiežāk notiek, un rīcībām, kā tās atrisināt. Tas var palīdzēt Jums ātri un atbilstoši reaģēt, ja kaut kas tiešām notiek. Tā, piemēram, ja ir pazaudēta atslēga, ir jāņem vērā jaunas atslēgas un slēdzenes izmaksas.
Var būt svarīgi iekļaut Iekšējās kārtības noteikumos kādas īpašas prasības vai nosacījumus, kas attiecas uz Jūsu naktsmītni. Tas var būt darba laiks, ja Jūs apvienojat naktsmītņu biznesu ar citām aktivitātēm, vai nestrādājat svētdienās. Pārliecinieties, ka Jūsu viesi ir labi informēti; tas palīdzēs izvairīties no neērtībām Jūsu klientiem un aizsargās Jūsu paša komfortu.
![]() |
Viesu atgriezeniskā saite uzturēšanās laikā | Jautājumi par 4. nodaļu: Izturēšanās pret klientu |
![]() |