Previous Main Table of Content Print PDF Next
4. nodaļa: Klientu apkalpošana
4.3. Saskarsme ar viesiem, pakalpojums un uzmanība
4.3.3. Apkalpošana ar smaidu ēdamajā zonā

Pazaudētās un atrastās mantas

Lai izvairītos no vērtīgu priekšmetu nozaudēšanas, naktsmītnē vai pat numurā ir pieejami slēdzami skapīši. Atcerieties redzamā vietā novietot kārtības noteikumus, kā arī iekļaut teikumu visos oficiālajos dokumentos, ka Jūsu naktsmītne nenes atbildību par zādzībām, ugunsgrēku u.c. veida personīgo mantu un dokumentu zudumu.

Gadījumā, ja zādzība nav notikusi, lūdziet, lai viesis vēlreiz kārtīgi pārmeklē savas kabatas. Tad meklējiet tūrista bagāžā, istabā, personīgajās mantās. Centieties meklēt tipiskās vietās, piemēram, zem spilvena, zem matrača, uz skapja augšas, sienas skapī, u.c.

Ja personīgās mantas ir nozagtas vai pazudušas, informējiet par to policiju un palūdziet viņiem aktu. Pastāviet uz to, ka Jūsu naktsmītne nenes atbildību par tūristu personīgo mantu zādzību vai nozaudēšanu, ja viņš (-a) pastāv uz to, ka tās ir tikušas nozagtas vai pazaudētas Jūsu naktsmītnē.

Pase, autovadītāja apliecība un lidmašīnas biļetes

Ja ir nozagta pase vai autovadītāja apliecība, vai arī Jūs to nevarat atrast, informējiet par to policiju un palūdziet viņiem sastādītā akta kopiju. Ar šo aktu Jūsu viesi var doties uz vietējām varas institūcijām vai, ārzemju viesu gadījumā – uz valsts vēstniecību vai konsulātu. Ja ārzemju viesi var uzrādīt kādu citu identifikācijas dokumentu ar savu foto, piemēram, autovadītāja apliecību, pagaidu ceļošanas dokumenta iegūšana būs vienkāršāka.

Lidmašīnu e-biļetes nevar nozaudēt! Ja ir nozaudēta tradicionālā lidmašīnas biļete, Jūsu viesim ir jākontaktējas ar avio sabiedrību un jālūdz tai sagādāt viņam (-ai) citu biļeti.

Pulkstenis, fotoaparāts, mobilais telefons, dārglietas, u.c.

Mobilo telefonu var atrast, piezvanot uz tā numuru. Ja tas atrodas kaut kur tuvumā, Jūs to dzirdēsiet! Ja viesim ir apdrošināšana, ir jēga iesniegt prasību par pazaudētām vai nozagtām personīgajām mantām. Viesim apdrošināšanas kompānijā ir jāiesniedz policijas ziņojums un čeks, kas pierāda, ka viņš objektu ir iegādājies. Dažreiz apdrošināšanas kompānijām pietiek tikai ar naktsmītnes īpašnieka vai iestādes atbildīgās personas sastādītu aktu, kur negadījums ir noticis.

Nauda, ceļojuma čeki un kredītkartes

Cik ātri vien iespējams, sazinieties ar banku, lai nobloķētu kredītkartes un čekus. Kas attiecas uz naudu, tad ir ļoti grūti pierādīt, cik tās bija. Bez tam, neviena apdrošināšanas kompānija neatlīdzinās vairāk par dažiem simtiem eiro. Informējiet policiju un palūdziet aktu.

Pazuduši viesi

Izveidojiet rīcības plānu gadījumam, ja kaut kas tāds notiek. Vispirms pārbaudiet, vai Jūsu viesis un viņa mantas atrodas viņa (-as) istabā. Ja tā nav un nav arī ļaunprātīgas nemaksāšanas gadījums, nekavējoties informējiet policiju. Īpaši gadījumos ar meitenēm un jaunām dāmām katra minūte ir no svara. Kopumā ņemot, ja nav pierādījumu, ka pazudusī persona ir nolaupīta, policija sāks viņa (-as) meklēšanu pēc 24 stundām.

Jūs variet mēģināt noskaidrot, kur pazudusī persona pēdējo reizi tika redzēta, kā arī mēģināt mobilizēt pārējos viesus meklēšanai. Izrādiet savu līdzjūtību un interesi ģimenei un draugiem.

Previous 4.3.3. Apkalpošana ar smaidu ēdamajā zonā           Viesu atgriezeniskā saite uzturēšanās laikā Next