Previous Main Table of Content Print PDF Next
4. nodaļa: Klientu apkalpošana
4.3. Saskarsme ar viesiem, pakalpojums un uzmanība

4.3.3. Apkalpošana ar smaidu ēdamajā zonā

Tiešajā komunikācijā ar klientiem piedalās arī personāls, kas pasniedz ēdienus un dzērienus.. Attieksme restorānā / ēdnīcā / bārā ir ļoti svarīga viesa iespaidiem par pakalpojuma kvalitāti.

Apkalpošana ēdināšanā ir daudz vairāk nekā tikai šķīvja nolikšana. Patīkama un mierīga gaisotne maltītes laikā ir pamata vajadzība Jūsu klientiem, un apkalpojošajam personālam tā ir jārada. Papildus galda etiķetes pārzināšanai un prasmi apkalpot, ļoti svarīga ir personīga, draudzīga attieksme. Daudzi viesi piedos sīkas kļūdas, ja viņi tiks apkalpoti ar uzmanību, rūpēm un smaidu. Galvenajām viesmīļu attieksmēm ir jābūt entuziasmam un draudzīgumam. Tāpat personālam ir jābūt zinošam par ēdienkartē piedāvātajiem ēdieniem, kā arī pieejamajiem produktiem kopumā. Ja viesis šaubās par savu izvēli, viesmīlim ir jāsniedz noderīgas rekomendācijas, vienmēr jābūt pacietīgam un taktiskam.

Strādājošajiem šajos amatos ir svarīga laika koordinācija. Laiks, kas ir nepieciešams, lai pasūtītais produkts tiktu nogādāts uz galda, ir atkarīgs no aktivitāšu organizēšanas virtuvē un ēdamajā zonā – ķēde no klienta līdz virtuvei un atpakaļ līdz klienta galdiņam. Laba laika koordinācija prasa labu koordināciju un situācijas kontroli no viesmīļa puses. Ja tas netiek pienācīgi vadīts, negaidīta vairāku viesu ierašanās vienlaicīgi var izvērsties par katastrofu virtuves personālam un radīt aizkaitinātus, izsalkušus viesus, kas nikni gaida savu maltīti.

Viesmīlim ir jābūt ļoti uzmanīgam pret klientu vajadzībām un jāuzmin, kad vislabāk pasniegt nākamo ēdienu, t.i., pakalpojumam ir jābūt savlaicīgam. Tā, piemēram, galvenajam ēdienam ir jābūt atnestam laikā un nevis stundu vēlāk, kad klienti jau ir izbadējušies. No otras puses, rēķinu ir jāpasniedz nekavējoties, kolīdz klients to prasa, un nekādā gadījumā pirms klients ir sācis domāt par došanos prom, pretējā gadījumā viņš (-a) var sajusties, ka tiek dzīti prom no galda. Tas viss prasa uzmanību un spēju nolasīt klientu ķermeņa valodu. Tā, piemēram, aizvērta ēdienkarte norāda, ka klients ir izdarījis savu izvēli un ir gatavs pasūtīt; skatīšanās apkārt un spēlēšanās ar priekšmetiem apliecina pieaugošo nepacietību. Kad rokas ir sakrustotas vai zodi / deguni tiek berzēti, un klienti skatās uz pulksteni, tas nozīmē, ka viņi jau ir uztraukušies un pārgaidījušies. Ja Jūs zināt, ka pasūtījuma sagatavošana ievilksies, neliels starteris var būt kā risinājums: izcepta maize ar sviestu vai vienkārši riekstiņi uz galda radīs uzmanības sajūtu un tiks novērtēti no klientu puses.

Apkalpojošajam personālam ir jāparedz klientu personīgus lūgumus un vajadzības. Bez prasīšanas viņiem ir jāpiedāvā papildus salvete ģimenei ar mazu bērnu, uguns, ar ko aizdedzināt cigareti, vai arī jāpavaicā jaunam pārim, kas pasūta vienu desertu, vai viņi vēlas otru dakšiņu, u.c.

Previous Kā tikt galā ar aizkaitinātiem viesiem           Pazaudētās un atrastās mantas Next