Previous Main Table of Content Print PDF Next
4. nodaļa: Klientu apkalpošana
4.3. Saskarsme ar viesiem, pakalpojums un uzmanība

4.3.2. Māksla būt labam saimniekam

Saimnieka galvenais pienākums saskarsmē ar viesiem ir kontakta nodibināšana, viesmīlības izrādīšana, problēmu atrisināšana un pakalpojumu kvalitātes uzlabošana.

Tūristi parasti sagaida personīgāku pieeju no saimnieka / direktora mazā naktsmītnē nomaļā vietā, nekā standarta lielajās viesnīcās. Tāpēc ir svarīgi attaisnot viņu cerības. Ja klienti izskatās ieinteresēti, Jūs variet ar viņiem (un viņu bērniem) nodibināt personīgu kontaktu un stādīties priekšā (Prieks Jūs satikt. Es esmu Jānis Bērziņš, šīs naktsmītnes īpašnieks. Ceru, ka Jums bija labs ceļojums, u.c.). Vienmēr atcerieties, ka pirmais spriedums nebūs par Jūsu biznesa organizāciju vai pakalpojuma efektivitāti, bet par veidu, kādā Jūs sevi pasniedzat un komunicējat ar viesiem. Dažreiz ir ieteicams padomāt par atbildēm uz “standarta” jautājumiem vai īsiem un jautriem stāstiem par reģionu vai Jūsu biznesu, kas var palīdzēt Jums “salauzt ledu” jau pašā sākumā. Protams, šādiem stāstiem ir jābūt īsiem, interesantiem un tie nepārtraukti jānomaina pret jauniem. Taču ne visi klienti vēlēsies Jūsos klausīties. Kā saimniekam, Jums ir nepārtraukti jāizrāda interese par saviem viesiem ar simtiem mazu zīmju palīdzību – draudzīgu smaidu, personīgu piebildi, apvaicāšanos par pavadīto dienu, galvas mājienu, durvju pieturēšanu, īsu sarunu, u.c. Tas ir grūts uzdevums – likt viesiem justies kā mājās un būt draudzīgam, nekļūstot uzmācīgam. Šeit var noderēt Jūsu neverbālās prasmes, un pamatzināšanas par ķermeņa valodu var palīdzēt Jums atpazīt viesu garastāvokli un attiecīgi uzvesties.

Jūsu viesi novērtēs mazas, nedārgas dāvanas. Šādas dāvanas / suvenīri ir Jūsu uzmanības apliecinājums un vienlaicīgi tie dara labu darbu, atgādinot viesiem par Jums un Jūsu naktsmītni, kad viņi ir atgriezušies mājās. Jūsu “dāvanu politiku” var attiecināt arī uz tiem, kas pie Jums rīko svinības, piemēram, vietējais ābolu pīrāgs gaviļniekam būs labs pārsteigums.

Previous 4.3.1. Efektivitāte un attieksme           Problēmu risināšana Next