Previous Main Table of Content Print PDF Next
4. nodaļa: Klientu apkalpošana
4.3. Saskarsme ar viesiem, pakalpojums un uzmanība

4.3.1. Efektivitāte un attieksme

Pakalpojuma kvalitāte, bez šaubām, ir viens no visnozīmīgākajiem aspektiem naktsmītnei, kad runa iet par klientu apmierinātību. Pienācīgs serviss liks Jūsu viesiem atgriezties, ja viņi plāno pavadīt nākamās brīvdienas tajā pašā reģionā. Bieži vien ar pakalpojuma kvalitāti saprot personāla efektivitāti – pienākumu pārzināšanu, labu aktivitāšu organizēšanu un perfektu sniegumu. Patiešām, tas ir ļoti svarīgi. Tā, piemēram, uz visiem zvaniem ir jāatbild profesionāli kādam, kurš pārzina Jūsu biznesu un kurš izturēsies pret zvanu ar nepieciešamo uzmanību, pretējā gadījumā rezervācija netiks veikta. Ja Jums ir viena cilvēka uzņēmums un Jūs bieži neatrodaties parastā tālruņa tuvumā, Jums būtu jāpāradresē visi ienākošie zvani uz savu mobilo telefonu (un nebūtu jānorāda parastais tālruņa numurs biznesa kontaktos). Citādi, kad atstājat biroju, atcerieties ieslēgt automātisko atbildētāju ar, piemēram, šādu ziņu: “Labdien! Jūs esiet piezvanījuši B&B Ziedu Mājai, par ko mēs Jums pateicamies. Mūsu darba laiks ir no plkst. 9 līdz plkst. 18. Lūdzu, atstājiet savu ziņu, vārdu un telefona numuru pēc signāla. Mēs Jums atzvanīsim, tiklīdz kā tas būs iespējams. Paldies Jums!” Atcerieties atzvanīt, cik drīz vien iespējams, ja klients atstāj savu telefona numuru, citādi Jūs pazaudēsiet savus klientus!

Papildus efektivitātei uz pakalpojuma kvalitāti iespaidu atstāj arī darbinieku attieksme un izturēšanās pret viesiem. Tā kā lauku naktsmītnes parasti ir nelielas, darbinieku attieksmei ir jābūt personīgai. Darbiniekiem ir jāizrāda patiesa interese par viesiem, jābūt draudzīgiem un zinošiem. Ne pret vienu viesi nedrīkst izturēties ar vienaldzību – tam ir jākļūst par paradumu. Tā ir vienkārša cilvēku psiholoģija, ka viesi vēlas redzēt naktsmītnes darbinieku ieinteresētību, viņi vēlas, lai viņi patiktu un būt respektēti, lai justos atbrīvoti, komfortabli un svarīgi, viņiem ir nepieciešams mijiedarboties un izbaudīt citu cilvēku kompāniju brīvdienu laikā. Ja viņiem ir problēma vai sūdzība, viņi sagaida pieklājīgu izturēšanos. Un kad viņi dodas prom, viņi vēlas būt priecīgi, ka ir atbraukuši uz šo vietu.

Omulība ir svarīga visiem cilvēkiem, kas iesaistīti naktsmītņu biznesā – sākot ar saimnieku vai direktoru un beidzot ar administrācijas vai virtuves darbiniekiem. Ātriem un draudzīgiem sveicieniem ir jākļūst par normu visa vieda darbiniekiem, ieskaitot uzkopšanas personālu. Nekas neveicina pozitīvu cilvēku reakciju vairāk kā sveiciens, pamājot ar galvu, sirsnīgs acu kontakts un patīkams dabisks smaids.

Jums ir jāpārliecinās, ka cilvēki, kas strādā Jūsu naktsmītnē, ir pieklājīgi un uzmanīgi pret lūgumiem, kad sarunājas ar viesiem. Šis noteikums ir sevišķi attiecināms uz komunikāciju pa telefonu ar Jūsu potenciālajiem klientiem. Skaidra balss, draudzīgs tonis un nekādi nepiedienīgi izteicieni ir galvenās prasības. Vēl ir svarīgi pielāgoties cilvēkam, kurš zvana, piemēram, biznesmenis novērtēs īsas, konkrētas atbildes, kamēr vecāka gadagājuma pāris vēlēsies saņemt informāciju pat par vissīkākajām detaļām.

Kopumā ņemot, darbinieku kvalitāte ir uzņēmēja vislielākā vērtība. Tas ir faktors, kas nosaka biznesa veiksmi ilgtermiņā. Bieži vien var dzirdēt piezīmi: “Es neatceros istabas lielumu, bet es atceros darbiniekus un viņu attieksmi” , tāpēc ikvienas naktsmītnes īpašniekam par vienu no galvenajām prioritātēm ir jāizvirza darbinieku apmācība.

Tālāk šajā nodaļā tiks apskatītas prasības administrācijas un restorāna darbiniekiem.

Previous 4.3. Saskarsme ar viesiem, pakalpojums un uzmanība           4.3.2. Māksla būt labam saimniekam Next