Previous Main Table of Content Print PDF Next
4. nodaļa: Klientu apkalpošana
4.2. Reģistratūra, ierašanās un izrakstīšanās

4.2.4. Izrakstīšanās un atgriezeniskā saite

Izrakstoties viesi parasti pasaka “Uz redzēšanos / visu labu!” un nodod istabas atslēgas administrācijā. Ja viņi vēl nav samaksājuši, tad šis ir arī brīdis, kad apmaksā rēķinu. Rēķinā var būt iekļauta kompensācijas maksa par sabojātiem vai pazaudētiem priekšmetiem vai mēbelēm (ja tādi ir).

Izrakstīšanās laiku Jūsu klientiem ir jādara zināmu laicīgi iepriekš, lai nav nepatīkamu pārsteigumu vai steigas, kas var novest pie sabojāta galīgā iespaida par visām brīvdienām kopumā. Vienmēr paturiet prātā, ka Jums vajadzēs laiku starp viena viesa izrakstīšanos un nākamā viesa piereģistrēšanu, lai uzkoptu istabu. Parastais izrakstīšanās laiks lielākajā daļā naktsmītņu ir dienas vidus (plkst. 12), taču attālākos reģionos tas var būt arī pieskaņots sabiedriskajam transportam (piemēram, vilciena vai autobusa pienākšanas brīdim). Grupām izrakstīšanās var būt agrāk (piemēram, plkst. 10:30), lai būtu pietiekami daudz laika sakopt lielāku istabu skaitu. Jūs variet arī atstāt istabu viesa lietošanā uz ilgāku laiku, ja viņš izbrauc vēlā pēcpusdienā (par to var noteikt papildus samaksu, piemēram, ½ no istabas cenas). Citādi Jūs variet piedāvāt viesiem atstāt bagāžu administrācijā vai atsevišķā slēgtā istabā – bez maksas vai par papildus samaksu.

Kad vien tas ir iespējams, Jums ir cilvēkiem jāpajautā, vai viņiem patika uzturēšanās pie Jums. Labākā iespēja, kā saņemt jauku atgriezenisko saiti, ir ieviest Viesu Grāmatu, ko novieto redzamā vietā administrācijā. Viesu Grāmatās parasti ir pozitīvi viesu viedokļi, kas izteikti brīvā formā. Jūs variet ielikt dažus no šiem komentāriem savā mājas lapā, lai piesaistītu vairāk klientus, jo nekas nav vērtīgāks potenciālajam klientam kā to cilvēku viedoklis vai rekomendācija, kuri ir redzējuši Jūsu vietu un izbaudījuši pakalpojumu.

Lai arī ir patīkamāk saņemt tikai komplimentus par pakalpojumu, noderīgi ir arī saņemt reālo iespaidu un uzzināt vājās vietas, kas Jums ļaus piedāvāt labāku pakalpojumu nākotnē. Ja jautā tieši, cilvēkiem ne vienmēr ir viegli izteikt kritiku, tāpēc būtu lietderīgāk palūgt viņus pirms aizbraukšanas aizpildīt nelielu anketu. Tas nostrādās tikai tad, ja anketa būs pareizi izstrādāta, aizpildīšana neaizņems viesim daudz laika un sniegtajiem komentāriem sekos kāda aktivitāte no Jūsu puses, lai situāciju uzlabotu. Šādas aptaujas piemēru Jūs variet redzēt nākamajā lappusē.

Vēl viens veids, kā iegūt atgriezenisko saiti no viesiem pēc tam, kad viņi ir pametuši Jūsu naktsmītni, ir iedot viņiem bezmaksas pastkartītes ar Jūsu adresi un marku. Ja būsiet snieguši lielisku pieredzi, viņu Jums atrakstīs atpakaļ. Ja cilvēki atsūta Jums kartiņu vai vēstuli, ieskenējiet un ievietojiet to savā mājas lapā. Autentiskas ar roku rakstītas viesu (pozitīvas) atsauksmes ir laba reklāma.

Tomēr arī digitāli rakstītas atsauksmes perfekti noder, lai tās publicētu Jūsu mājas lapā. Lai apskatītu šādu atsauksmju piemērus, apskatiet www.booking.com. Pārliecinieties, lai nevienam nebūtu iemesla apšaubīt Jūsu atsauksmju autentiskumu. Lielākā daļa ticēs atsauksmēm, ko būsiet publicējis savā mājas lapā.

Pēc dažiem mēnešiem Jūs variet veikt pēc-pakalpojuma apsekošanu un palūgt viesiem atbildēt uz trīs vienkāršiem slēgtiem jautājumiem un vienu atvērtu jautājumu par lietām, kuras būtu jāuzlabo. Lielākā daļa atbildēs uz jautājumiem.

Anketas paraugs viesiem pirms izbraukšanas:

Diskutējams var būt jautājums par anketas aizpildītāja vārda norādīšanu, jo tas var atturēt klientu no anketas aizpildīšanas vispār.

Previous 4.2.3. Informācijas sniegšana           4.3. Saskarsme ar viesiem, pakalpojums un uzmanība Next