Previous Main Table of Content Print PDF Next
4. nodaļa: Klientu apkalpošana
4.2. Reģistratūra, ierašanās un izrakstīšanās

4.2.3. Informācijas sniegšana

Kolīdz Jūsu viesi būs iekārtojušies un apraduši ar jaunajiem apstākļiem, viņi, visticamāk, sāks interesēties par tuvējo apkārtni. Nelielu ekskursiju pa telpām var veikt tūlīt pēc iekārtošanās istabā – protams, ja viesis to vēlas. Viesi īpaši novērtē to, ka saimnieks vai administrators šādas ekskursijas laikā nodibina personīgu, draudzīgu kontaktu. Jums ir uzmanīgi jāklausās komentāros un jāuzlabo savs stāstījums, ja Jūs pamaniet kļūdas savā stāstījuma stilā. Var izdalīt nelielu bukletu ar informāciju par Jūsu pakalpojumiem, brokastu un restorāna darba laikiem, iekšējās kārtības noteikumiem, u.c. Tas ļaus izvairīties no daudziem jautājumiem un aiztaupīs Jums daudz laika.

Ja viesi ir pirmo reizi Jūsu apvidū, viņiem vajadzēs palīdzēt noorientēties tuvējā apkārtnē un ieteikt, ko viņi var iesākt. Lai palīdzētu viesiem izbaudīt brīvdienas, Jums jau laicīgi ir jāparedz, kāda veida informācija viņiem būs nepieciešama, un tā jāsniedz. Zemāk Jūs atradīsiet sarakstu ar informāciju, kāda naktsmītnē būtu nepieciešama. Lielākajai daļai no tās ir jāatrodas reģistratūrā. Daļa no tās var būt ievietota mājas lapā / bukletā, vai arī pasniegta katram viesim individuāli iebraukšanas brīdī maza bukleta vai nelielas mapītes formātā.

Informācija, kādai jābūt pieejamai naktsmītnē

Pamatlietas par naktsmītnes pakalpojumiem:

  • Darba laiki, piedāvātie pakalpojumi
  • Nav nekā kaitinošāka par gaidīšanu un pamatjautājumu uzdošanu par pakalpojumiem. Parasti tūristiem šai informācijai jābūt pieejamai jau mājās, veicot rezervāciju. Reģistratūrā viņi var saņemt bukletu vai arī iepazīties apskatīt ar šo informāciju, kas novietota labi redzamā vietā.
  • Saraksts ar visiem Jūsu naktsmītnē piedāvātajiem pakalpojumiem, ieskaitot pat visnenozīmīgākos, kopā ar grafiku, laikiem, izcenojumiem.
  • Iekšējās kārtības noteikumi, tai skaitā atlīdzība par sabojātu vai nozaudētu mantu; uzvešanās noteikumi pieklājīgā formā; mēri, kādi tiks pieņemti, ja tiks traucēts miers un kārtība, tīrība, u.c.; paziņojums par atbildību nelaimes gadījumā, u.c.

Informācija tūristu izklaidei:

  • Reģiona kartes
  • Ciematu, pilsētu, kalnu grēdu, u.c. kartes
  • Detalizētas ieteicamo maršrutu kartes
  • Komentāri un neliels apraksts par tuvumā esošajiem maršrutiem sniegs iespēju tūristiem pašiem doties atklāt un izbaudīt apkārtni. Vienmēr miniet grūtības pakāpi un laiku, kāds vidēji ir nepieciešams maršruta veikšanai.
  • Vispārīgā informācija par reģionu
  • Vēsture, arhitektūra, vietējās tradīcijas un rituāli, reģiona flora un fauna un vēl daudz kas cits var izrādīties interesants Jūsu viesiem. Šādus materiālus var pasniegt dažādās formās, piemēram, kā reģiona pasi – parocīgu kabatas izmēra bukletu, kas satur visu svarīgāko un aizraujošāko informāciju.
  • Pārskats par dabas piesaistes punktiem
  • Lai viesus noturētu ilgāk Jūsu naktsmītnē, vienmēr sniedziet viņiem padomus, ko iesākt. Kartēm, kurās ir atzīmētas vietas ar skatu punktiem, kur fotografēt, klintīm, alām, skaistām ainavām, būtu vēlams klāt pielikt aprakstus un interesantus faktus.
  • Pārskats par citām tūristus interesējošām vietām
  • Vēsturisku, arheoloģisku, arhitektūras un kultūras vietu apraksti un kartes
  • Pārskats par sporta aktivitātēm un infrastruktūru
  • Kartes ar atzīmētām ūdens sporta, zirgu jāšanas vietām, slēpošanas iespējām, velosipēdu, kanoe, airu laivu, zirgu, slēpju, slidu, ragavu un cita sporta inventāra nomas punktiem. Klāt būtu vēlams pievienot informāciju par darba laikiem un izcenojumiem. Jūs variet bagātināt savu viesu pieredzi un uzlabot attiecības ar kaimiņiem / citiem uzņēmējiem, veicinot pakalpojumus, ko pats nepiedāvājat.
  • Pārskats ar tā sauktajām “piesaistēm sliktos laika apstākļos”
  • Informācija par tuvumā esošo infrastruktūru, piemēram, bāriem, restorāniem, klubiem, kinoteātriem, u.c.
  • Reģiona pasākumu kalendārs
  • Jūsu viesi būs ļoti priecīgi, ja viņu uzturēšanās sakritīs ar kādām vietējām svētku dienām, festivāliem, folkloras notikumiem, gadatirgiem, u.c. un viņiem būs iespējas tajos piedalīties

Papildus informācija ārzemju viesiem:

  • Īpaši ārzemju viesiem Jūs variet izvietot administrācijā vai mājas lapā visas iepriekš minētās informācijas kopsavilkumu angļu, vācu un citās valodās, kā arī vispārējo informāciju par savu valsti, finansiāla rakstura informāciju par pieņemamajām kredītkartēm / čekiem, bankomātu (ATM) atrašanās vietām; informāciju par vēsturi un kultūru, reliģiskajām īpatnībām un īpašākajiem vietējiem paradumiem vai ierobežojumiem (ja tādi pastāv), svētku un svinamajām dienām, veikalu / banku darba laikiem, reģiona klimatu; praktisku uzturēšanās informāciju – elektrību (spriegumu, pārveidojošo kontaktu pieejamību), telefonu (reģiona kodiem, numuram pievienojamiem cipariem, noderīgiem telefona numuriem, piemēram, konsulātu, neatliekamās medicīniskās palīdzības, taksometru, u.c.)
  • Viesi ļoti novērtē arī laika prognozi esošajai un nākamajai dienai ar jautrām laika prognožu bildītēm (piemēram, saule, nelieli mākoņi, apmākušās debesis, sniegs, krusa, lietus, u.c.), un temperatūras prognozi (min-max), kas var būt novietota administrācijā uz letes, lai viesi to redzētu. Augstākas klases naktsmītnēs šādu informāciju var novietot uz katra galdiņa restorānā vakariņu vai brokastu laikā

Informācija avārijas un nelaimes gadījumos:

  • Visiem redzamā un pieejamā vietā ir jābūt norādītiem vietējās ugunsdzēsēju brigādes, neatliekamās medicīniskās palīdzības un policijas telefona numuriem
  • Medicīniskās palīdzības informācija
  • Ārstu, aptieku un zobārstu telefona numuri, adreses un darba laiki
  • Informācija par ugunsdrošības noteikumiem viesiem
  • Drošības un aizsardzības ieteikumi
  • Skaidri saskatāms ēkas plāns ar evakuācijas ceļu, visām iespējamajām izejām un ugunsdzēšamo aparātu atrašanās vietas, katrā istabā pie sienas – instrukcijas, kā rīkoties ārkārtas situācijā
  • Kontaktpersona ārkārtas situācijā
Previous 4.2.2. Ierašanās           4.2.4. Izrakstīšanās un atgriezeniskā saite Next