Previous Main Table of Content Print PDF Next
4. nodaļa: Klientu apkalpošana
4.2. Reģistratūra, ierašanās un izrakstīšanās

4.2.2. Ierašanās

Kad viesi ierodas, viņi ir jāsveicina, jāpiereģistrē un jāizsniedz viņiem istabu atslēgas. Pirmkārt, administratoram ir jāsagaida viesis ar smaidu un viņš vai viņa jāsveicina. Piemēram, “Sveiki” vai “Labdien, esiet sveicināti “Ziedu mājā”! Vai varu palūgt Jūsu vārdus?”. Jūs pārbaudāt, vai viņam / viņai ir rezervēta istaba. Ja ir, viesi piereģistrē. Klientu palūdz aizpildīt reģistrācijas karti (vārds, adrese, cita informācija, nakšu skaits, u.c.). To var aizpildīt arī administrators, viesis diktē viņam nepieciešamo informāciju. Ir jāpārbauda viesa identitāte, palūdzot viesim (-iem) uzrādīt pasi, identifikācijas karti vai auto vadītāja apliecību. To var nokopēt, vai arī pierakstīt viesa identifikācijas numuru (personas kodu) un pilno vārdu. Ja viesis istabu nav rezervējis, administrators ātri pārbauda istabu pieejamību un apraksta viesim iespējamos variantus un cenas. Lielākā naktsmītnē ir jēga ieviest (elektronisko) sarakstu, kur grafiski attēlotas aizņemtās istabas, brīvās istabas un tās istabas, kurās notiek uzkopšana.

Vēl viena svarīga nianse reģistrējot viesi, bez tā, ka viņam tiek piešķirta istaba, ir apmaksas nodrošināšana. Ja viesis nav samaksājis iepriekš, veicot rezervāciju, viņam var laipni palūgt veikt maksājumu skaidrā naudā vai ar kredītkarti / čeku. Ja Jūs pieņemat tikai skaidru naudu, Jūsu viesi par to ir jābrīdina pirms viņu ierašanās. Ja klienti nemaksā iepriekš vai ierašanās brīdī, tiek pierakstīts viņu kredītkartes numurs. Dažas naktsmītnes izvēlas paturēt identifikācijas dokumentus kā depozītu, līdz tiek veikta apmaksa. Ja ir sadarbība ar tūrisma aģentūru, viesim ir ceļazīme, ko viņš uzrāda ierašanās brīdī. Rēķins tiek nosūtīts aģentūrai un tā parasti veic apmaksu iepriekš.

Pēc šo darbību veikšanas administrators izsniedz atslēgu vai pavada klientu uz viņa istabu. Saimnieks vai administrators palīdz viesim iejusties, parāda istabu, palīdz nogādāt bagāžu / sporta inventāru un izrāda naktsmītnes telpas.

Dažreiz, atkarībā no naktsmītnes veida, var veikt īpašu viesu sagaidīšanu, pirms sākt piereģistrēšanās formalitāšu kārtošanu. To var darīt, kad ierodas viesu grupa. Šajā gadījumā saimnieks vai administrators (var būt tērpies reģionam raksturīgās drēbēs) sagaida viesus ar siltiem apsveikuma vārdiem un viesi saņem kādu tradicionālo cienastu, kas var būt vietējais dzēriens kopā ar jebkādu vietējā reģiona īpašo ēdienu, u.c.

Previous 4.2.1. Administrators           4.2.3. Informācijas sniegšana Next