![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Katra ceļojuma naktsmītnes pieredze sākas reģistratūrā. Tāpēc sākotnējās sasveicināšanās moments, tā precizitāte un sirsnība ir sevišķi nozīmīgs klientam. Nav ļaunāka sākuma par to, kad viesim, ierodoties naktsmītnē, ir nemierīgi jāgaida, lai pievērstu administratora uzmanību. Pat tad, ja pēdējais ir nodarbināts ar kaut ko / kādu citu, viņam ir jāatrod laiks, lai parādītu viesiem, ka viņi ir pamanīti – ar draudzīgu galvas mājienu, smaidu un īsu: “Labdien! Es Jums pievērsīšos pēc īsa brīža!”
Patiesa vēlēšanās palīdzēt ir viena no svarīgākajām administratora īpašībām. Tādām frāzēm kā “Kā es varu Jums būt noderīgs?”, “Es esmu priecīgs, ka Jūs šeit esat”, “Kā mēs varam uzlabot situāciju?” un līdzīgām intereses pazīmēm ir jābūt normai katrā naktsmītnē. Komunikācija veicina viesa prieku, relaksāciju un viesmīlības sajūtu. Recepcijā esošajam personālam ir ieteicams uzrunāt viesus vārdos – tas atspoguļo cieņu un īpašas rūpes (bet prasa atmiņas trenēšanu).
Tā kā administrators ir tā persona, kurai ir visvairāk tiešās saskarsmes ar viesiem un kura reprezentē “uzņēmuma seju”, personālu izvēlas, vadoties pēc nerakstītiem dažādu profesionālo un iedzimto īpašību kritērijiem. Parasti administrācijas personāls ir patīkama izskata, ar vienmēr dabiski brīvu izturēšanos, draudzīgs un sabiedrisks pēc dabas, smaidošs un jauks komunikācijā, pieklājīgs, ar labām manierēm, ātri reaģē uz jebkuru situāciju, pietiekami nosvērts, lai atrisinātu problēmas, nevis kavētos pie viesu netaisnīgajām sūdzībām, u.c.
Papildus personīgajam aspektam, administratoram ir jābūt efektīvam klienta apkalpošanā. Ātra un labi organizēta piereģistrēšana / izrakstīšana var ietaupīt gaidīšanas laiku un aizkaitinājumu. Tā, piemēram, ja Jūs gaidāt klientu, administrators jau var aizpildīt dažas formas pirms klienta ierašanās. Situācijas pārzināšana naktsmītnē un ātra orientēšanās dažādu veidu lūgumos veicinās labu iespaidu par darbinieku profesionālismu. Administratoram ir jāparedz klientu vajadzības (piemēram, ka ģimenei ar bērnu būs nepieciešams bērnu krēsliņš vai bērnu gultiņa u.c.). Administratora pienākums ir padomāt un parūpēties par šādām lietām laicīgi pirms viesis pats to paprasa.
Kopumā ņemot, administrācijas darbinieku profesionālismu parāda galveno darbību efektīva organizācija un izpilde: sagaidīšana, piereģistrēšana, apmaksa, rezervāciju veikšana, informācijas sniegšana, izrakstīšanās un atgriezeniskā saite. Nākamajā apakšnodaļā tiks apskatīti administrācijas darbinieku pienākumi par katru no šīm darbībām atsevišķi.
![]() |
4.2. Reģistratūra, ierašanās un izrakstīšanās | 4.2.2. Ierašanās |
![]() |