![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Jums ir jāizveido apmaksas politika. Visierastākā prakse ir pieņemt rezervācijas bez īpašiem nosacījumiem vai avansa maksājuma pieprasīšanas. Klients maksā iebraucot vai kad izrakstās. Šāda politika nozīmē lielu paļaušanos uz viesa ierašanos un nepasargā naktsmītnes īpašnieku no rezervācijas atcelšanas pēdējā brīdī vai viesa neierašanās vispār. Lai izvairītos no šādām situācijām, kā rezultātā tiek zaudēti ir ienākumi, daži naktsmītņu īpašnieki izvēlas pieņemt tikai garantētas rezervācijas, kas nozīmē, ka istaba skaitās norezervēta tikai tad, kad ir saņemts avansa maksājums. Maksājumu šajā gadījumā var veikt skaidrā naudā, ar čeku, ar bankas pārskaitījumu vai kredītkarti. Viesiem, kam ir grantēta rezervācija, parasti ņem samaksu par istabu neatkarīgi no tā, vai viņi iebrauc, vai nē, lai arī dažas naktsmītnes var atmaksāt daļu vai pat visu summu, ja viesis atceļ savu rezervāciju, piemēram, 2 nedēļas pirms paredzētās ierašanās datuma.
Ja Jūs tomēr izvēlaties pieņemt rezervācijas bez garantijas, pastāv vēl viens veids, kā samazināt zaudējumus: istabu var turēt viesim līdz konkrētam laikam (piemēram, plkst. 15) un ja viesis neierodas un nepiereģistrējas līdz tam laikam, tad istaba kļūst pieejama jebkuram. Šajā gadījumā Jums ir jāinformē savi klienti par šādu politiku un laikiem iepriekš, kad viņi veic rezervāciju.
Rezervācijas apstiprinājuma piemērs:
![]() |
Šāda veida standarta formas ir ērti izmantot: tās augšējo daļu var sūtīt klientam, lai apstiprinātu rezervāciju, kamēr apakšējā daļa ir iekšējai lietošanai (un pamats rēķinam). Šo rezervācijas apstiprinājumu var veidot arī Excel failā.
![]() |
4.1.2. Rezervācijas un apmaksa | E-rēķini |
![]() |