![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Tā vietā, lai izrakstītu rēķinus par avansa maksājumu saņemšanu tradicionālā veidā, e-rēķini (elektroniskie rēķini) ir moderns veids kā nodrošināt, lai Jūs saņemtu maksājumu. Faktiski tā ir elektroniskais rēķina un maksājuma informācijas pārsūtīšana ar Interneta vai mobilo telefonu tīkla starpniecību no Jūsu naktsmītnes Jūsu nākamajiem klientiem, tātad, starp komerciālā darījumā iesaistītajām pusēm.
E-rēķiniem ir vairākas priekšrocības, it īpaši lielākām naktsmītnēm, kā arī mazākām naktsmītnēm, kas sadarbojas savā starpā. Potenciālos viesus var ātrāk sasniegt, informāciju ir vieglāk apstrādāt un tas ietaupa laiku gan Jums, gan Jūsu klientam. Turklāt visu elektronisko informāciju par maksājumiem un uzskaiti var pa tiešo iesniegt naktsmītnes IT grāmatvedības sistēmā. Patīkami ir arī tas, ka tiek samazinātas drukāšanas un pasta sūtījumu izmaksas. Papīra ietaupījums ne tikai samazina Jūsu izdevumus, bet veicina arī saudzīgu attieksmi pret dabas resursiem.
Taču izmaksas mazām naktsmītnēm var būt augstas, ja tās nesadarbojas ar citām naktsmītnēm kopējā centralizētā rezervēšanas sistēmā. Jums ir jāintegrē maksāšanas sistēma naktsmītnes mājas lapā drošā un kontrolētā vietā, kur Jūsu potenciālie viesi var veikt naudas pārskaitījumu, izmantojot kredītkarti vai bankas pārskaitījumu. Ja Jums nav šādas īpašas drošas vietas naudas pārskaitījumiem, pastāv krāpšanas un dažādu pārpratumu iespējas.
Negatīvā puse elektroniskajiem rēķiniem ir tā, klienti ne vienmēr vēlas veikt pārskaitījumus no citām valstīm, it īpaši tad, ja valsts atrodas ārpus ES.
Ja Jūs savā naktsmītnē vēlaties izmantot e-rēķinus, iespējams, ir racionāli izvēlēties ārpakalpojumu sniedzēju, kas šo sistēmu varētu izstrādāt, ja pats neesat programmēšanas speciālists. Iespējams, ka labākais veids ir sadarboties ar citiem mazajiem uzņēmumiem un ieviest vienotu sistēmu, ko kontrolētu pārraugošā organizācija. Vēl viena iespēja ir vienoties ar naktsmītņu piedāvātājiem Internetā, piemēram, Booking.com u.c. .
![]() |
Apmaksa un rezervāciju veidi | 4.1.3. Neformālā korespondence |
![]() |