Previous Main Table of Content Print PDF Next
4. nodaļa: Klientu apkalpošana
4.1. Rezervācijas veikšana un korespondence

4.1.2. Rezervācijas un apmaksa

Lielāko daļu naktsmītnes attālās vietās rezervē labu laiku iepriekš. Kopumā ņemot, tūristiem labāk patīk rezervēt naktsmītni pa tiešo, kontaktējoties ar naktsmītnes īpašnieku, nevis ar ceļojumu aģentūru starpniecību (īpaši vietējiem tūristiem).

Rezervācijas pieprasījumu var saņemt pa telefonu (skatiet sarunas uzbūvi A.2. Komunikācijas dialogi), e-pastu vai faksu, un jebkurā gadījumā Jums ir jāvar ātri atbildēt ar noteiktu jā vai nē. Lai varētu sniegt ātru atbildi un vienlaicīgi izvairītos no kļūdām, Jums ir jāzina precīza situācija par Jūsu istabu noslodzi jebkurā brīdī. Var būt noderīgi izveidot grafiku vai tabulu ar pieņemtajām rezervācijām (skat. tabulu zemāk). Šādu vienkāršu tabulu var izveidot Excel programmā, vai arī uz papīra ar zīmuli. Tas Jums sniedz tūlītēju pārskatu par visām rezervētajām un brīvajām istabām vairākus mēnešus uz priekšu un ļauj veikt izmaiņas.

Istabu noslodzes tabula:

Jums ir jāizveido arī standarta rezervācijas apstiprinājuma forma. Viens no veidiem, kā to izdarīt, ir iekļaut dažas frāzes un formulas Excel formātā (skat. piemēru tālāk tekstā). Jums ir jāizveido tāda rezervācijas apstiprinājuma forma, kas ir vispiemērotākā Jūsu pakalpojumiem un ar kuru Jūsu darbiniekiem būs visērtāk strādāt.

Alternatīvi, Jūs variet izveidot rezervēšanu tiešsaistē. Lai meklētu naktsmītnes, kur apmesties, un veiktu rezervācijas, cilvēki arvien vairāk un vairāk izmanto Internetu. Parasti lielākajām naktsmītnēm ir tiešsaistes rezervēšanas sistēmas. Tas ir ērti gan klientiem, gan uzņēmējiem, tā kā klienti uzreiz saņem atbildi uz rezervācijas pieprasījumu un var redzēt savu rezervācijas statusu Internetā jebkurā brīdī, kamēr personālam nav jātērē laiks, atbildot uz individuāliem rezervāciju pieprasījumiem – tas notiek automātiski.

Previous 4.1.1. Pirmais kontakts           Apmaksa un rezervāciju veidi Next