Previous Main Table of Content Print PDF Next
4. nodaļa: Klientu apkalpošana
4.1. Rezervācijas veikšana un korespondence

4.1.1. Pirmais kontakts

Parasti Jūsu potenciālie klienti uzzina par Jūsu naktsmītni no Interneta, ceļveža, reklāmas vai kāda, kurš Jūs ir apmeklējis. Taču, ja Jūs neesat nodrošinājis nepieciešamo informāciju pietiekamā apjomā, visticamāk, ka viņi ar Jums kontaktēsies, izmantojot e-pastu (mūsdienās visbiežākais komunicēšanās veids), telefonu vai parasto pastu, un prasīs detalizētāku informāciju.

Atbildēšana uz pieprasījumiem par papildus informāciju, rezervāciju veikšana un apstiprināšana, kā arī rēķinu izrakstīšana ir visbiežāk veiktās aktivitātes rakstiskajā komunikācijā. Tādēļ ir vērts radīt dažas standarta formas, kas atļaus Jums ātri reaģēt uz klientu pieprasījumiem.

Veltiet laiku, lai izveidotu (elektronisku) informatīvu lapu un (elektronisku) standarta vēstuli – atbildi pirmajam informācijas pieprasījumam. Iekļaujiet dažas Jūsu biznesa specifiskās nianses, un šī standarta forma nākotnē ietaupīs Jums daudz laika. Vienkārša atbilde uz pirmo informācijas pieprasījumu var izskatīties kā piemērā zemāk, vai Jūs to variet izveidot nedaudz personīgāku, individualizētu:

Atcerieties, ka katrā oficiālajā e-pastā un parastajā vēstulē pa pastu ir jānorāda naktsmītnes oficiālais nosaukums, juridiskā adrese un uzņēmuma reģistrācijas numurs. Ir ieteicams pierakstīt arī bankas konta numuru potenciālajiem maksājumiem. Ja Jums ir darīšana ar ārzemju viesiem, Jūsu bankas konta informācijai ir jāpievieno arī IBAN numurs un bankas BIC / SWIFT kods.

Sniedzot informāciju par savu naktsmītni, vienmēr atcerieties, ka Jūsu viesa pieredze sākas pirms naktsmītnes apmeklējuma.

Ideāls variants būtu rūpīgi izstrādāta mājas lapa, kurā Jūsu potenciālie viesi var atrast visu nepieciešamo informāciju. Šādas mājas lapas izstrāde prasīs laiku un piepūli, bet Jūs ietaupīsiet daudz lauku nākotnē, jo viesi bieži vien izlaidīs pirmo informācijas pieprasījumu un pāries uzreiz pie rezervēšanas. Informāciju par mājas lapas saturu skatiet apakšnodaļā 2.2 Mārketings.

Previous 4.1. Rezervācijas veikšana un korespondence           4.1.2. Rezervācijas un apmaksa Next