2.4.8. Naktsmītnes darbības novērtēšana
Naktsmītnes novērtēšana ietver tās snieguma un vadības novērtēšanu. To var veikt
tikai tādā gadījumā, ja uzņēmuma mērķi ir skaidri noteikti. Ko Jūs vēlaties piedāvāt,
kādi ir kvalitātes standarti? Vai visam jābūt iepriekš skaidri noteiktam? Īpaši
sākumā Jūs varat saskarties ar virkni neskaidrību, tāpēc centieties izvairīties
no pārāk augstu mērķu un standartu nospraušanas jau no paša sākuma, jo pastāv iespēja,
ka Jūs tos nesasniegsiet noteiktajā laikā vai arī reālā situācija var krietni atšķirties
no tā, ko sākotnēji bijāt iecerējis. Nospraudiet savus mērķus tā, lai tie būtu sasniedzami
relatīvi īsā laikā. Tas Jums dos instrumentu, kā novērtēt Jūsu vadību, to pielāgot
un uzlabot. Vienmēr noformulējiet savus mērķus pozitīvā veidā. Tā vietā, lai tiektos
samazināt savus parādus par X eiro, sakiet, ka Jūsu mērķis ir radīt X eiro peļņu.
Praktiski tam nav nekādas starpības, taču vīzija, attēls, ko veidojat sev un savai
naktsmītnei, ir krietni atšķirīgs. Mērķiem arī ir jābūt skaidriem un tik kvantitatīviem,
cik vien iespējams. Tā vietā, lai censtos paaugstināt pārdošanas apjomus nākamgad,
sakiet, ka Jūsu mērķis nākamgad ir paaugstināt pārdošanas apjomus no X līdz Y tūkstošiem
eiro. Tas padara novērtēšanu daudz vienkāršāku. Un no pieļautajām kļūdām Jūs ātri
iemācīsieties, kā veidot precīzākas prognozes un uzlabot vadību. Jūsu uzņēmuma mērķu
skaidra definēšana un to regulāra izvērtēšana (pat tad, kad Jums “nav laika”) var
veicināt Jūsu biznesa strauju paplašināšanos.