Previous Main Table of Content Print PDF Next
2. nodaļa: Lauku naktsmītnes atvēršana
2.4. Lauku naktsmītnes vadīšana

2.4.7. Pakalpojumu kvalitātes vadība

Pakalpojumus ir daudz grūtāk sertificēt nekā produktus. Taču neskatoties uz to, kvalitatīvu pakalpojumu sniegšana tūrisma industrijai arī ir nozīmīga. Šīs nodaļas beigās ir dažas piezīmes par pakalpojumu kvalitātes vadību.

Pakalpojumi nevar tikt standartizēti vai sertificēti, jo tie neietilpst nevienā struktūrā vai rāmjos. Pakalpojumu produkta kvalitāti var noteikt pēc tā mijiedarbības ar sabiedrību un pakalpojuma snieguma. Jo labāk Jūs “pārdosiet” savu pakalpojumu, jo apmierinātāki būs Jūsu viesi / klienti. Tādējādi uzlabots mārketings ļoti lielā mērā sekmē produkta kvalitātes paaugstināšanu. Kas attiecas uz pakalpojumu mārketingu, tradicionālie mārketinga instrumenti – produkts, cena, vieta un veicināšana – var tikt papildināti ar trīs papildus “P” – dalībnieki, fiziskie pierādījumi un procesi:

Daudzu pakalpojumu kopīgā iezīme ir tā, ka vienlaicīgi notiek pakalpojuma sniegšana un patērēšana. Kad produkts tiek piegādāts jeb sniegts, to nevar atdot atpakaļ, tāpēc tam ir jāizdodas jau ar pirmo reizi. Kvalitātes vadībai ir jākoncentrējas uz t.s. nulles-kļūdu pieredzi. Tā kā pakalpojumu kvalitātes kontrole var noteikt kļūmes, taču nevar tās izlabot, kvalitātes kontroles sistēmai ir jābūt orientētai uz “problēmu novēršanu”, nevis “problēmu risināšanu”.

Neatkarīgus spriedumus par pakalpojumu bieži vien ir grūti izdarīt. Kamēr daži klienti pakalpojuma sniegumu uzskatīs par perfektu, citi savukārt sūdzēsies. Neskatoties uz to, ir svarīgi uztvert katru sūdzību nopietni. Pirmkārt, Jūsu klienti sūdzēsies vēl vairāk un radīs antireklāmu, ja neņemsiet viņus vērā. Otrkārt, sūdzību rūpīga analīze var norādīt Jums uz veidiem, kā pakalpojumu uzlabot. Cilvēkiem, kuriem ir pamatotas sūdzības, Jums jau laicīgi būtu jāsagatavo dažādi kompensācijas mehānismi. Arī komplimentus būtu jāuztver tik pat nopietni, jo tie norāda, ko Jūs darāt pareizi.

Previous ISO14000           2.4.8. Naktsmītnes darbības novērtēšana Next