Previous Main Table of Content Print PDF Next
2. nodaļa: Lauku naktsmītnes atvēršana
2.4. Lauku naktsmītnes vadīšana

2.4.5. Attieksme

Jūsu attieksmei un izskatam ir jāatbilst Jūsu funkcijām. Kā uzņēmējam Jums ir dažādas lomas. Jums ir jāprezentē uzņēmums bankā, lai dabūtu aizdevumu, jābūt priekšniekam saviem darbiniekiem un jābūt saimniekam priekš tūristiem.

Lai pret Jums izturētos, kā pret profesionāli, Jums pašam jāuzvedas kā profesionālim. Sarakstē ar banku Jūsu vēstulēm jābūt rakstītām uz labas kvalitātes papīra, lapas augšpusē jābūt norādītam Jūsu uzņēmuma nosaukumam, vai arī tai ir jābūt profesionāli izgatavotai Jūsu uzņēmuma veidlapai. Kad apmeklējat banku, Jūsu apģērbam ir jābūt profesionālam un kārtīgam. Taču, ja Jums ir neliels uzņēmums, kurā esiet viens no strādnieku komandas, Jūsu apģērbam ir jābūt korektam, taču praktiskam. Un ja gadījumā Jūs kā gids vedat savus viesus pastaigā pa kalniem, Jums ir jāvelk praktisks apģērbs un pārgājienam piemēroti apavi. Par Jums, kā naktsmītnes īpašnieku, spriedīs pēc Jūsu uzvedības un izturēšanās sabiedrībā. Veids, kādā sevi pasniedzat, ķermeņa valoda un apģērbs ir rūpīgi jāizvēlas. Pat visnekritiskākais klients spriedīs par Jums pēc šiem parametriem. Novērojiet savu klientu uzvedību un skatieties, kā viņi uz Jums reaģē. Ja Jums ir aizdomas, ka Jūsu izskatā vai uzvedībā ir kādi trūkumi, centieties noskaidrot, kas tie ir, un izlabojiet tos. Uzvedība ir svarīgs profesionālisma aspekts, un savas kompetences pierādījumu parādīšana ir būtiska, ja vēlaties saglabāt savu tēlu.s saglabāt savu tēlu.

Savā birojā varat redzamā vietā piestiprināt savus diplomus un sertifikātus. Visai korespondencei ir jābūt uz profesionāli apdrukātām veidlapām ar Jūsu uzņēmuma nosaukumu un/vai uzņēmuma logo.

Savu naktsmītnes uzsākšana, Jums, iespējams, liks darīt lietas, kuras nekad agrāk neesat darījis un ir svarīgi to laicīgi paredzēt un sagatavot sevi šiem jaunajiem uzdevumiem. Savu viesu novērtēšanā pirmajam iespaidam ir liela nozīme. Būs tikai normāli, ja pirmo reizi, pildot konkrētas darbības, būsiet uztraucies, tomēr vienmēr paturiet prātā, ka pieklājīga un labvēlīga un profesionāla izturēšanās ir pamatnosacījums viesmīlības nozarē. Pat tad, kad Jums ir slikts garastāvoklis, Jums ir jāsaglabā draudzīga attieksme, jāturpina smaidīt, jābūt pieklājīgam un jārunā draudzīgā balsī. Kā profesionālim, Jums tas jāvar izdarīt dabiskā veidā, bez samākslotības.

Informācijai par Jūsu naktsmītni ir jābūt pieejamai ikvienam, kas to prasa. Skrejlapu un bukletu stilam ir jāatspoguļo Jūsu uzņēmuma stilu. Piemēram, vienkāršs teksts uz zaļgana fona var būt piemērots B&B naktsmītnei laukos, bet dārgai viesnīcai Nodrošināt nevainojamu komunikācija ir svarīgākais nosacījums klientu piesaistei. Pārliecinieties, ka tad, kad viesis sazinās ar Jūsu uzņēmumu, pret viņiem izturas profesionāli, laipni un ar cieņu un uz visiem viņu jautājumiem tiek sniegtas korektas atbildes. Izvairieties ļaut atbildēt uz telefona zvaniem personām, kuras nav daļa no Jūsu uzņēmuma (piemēram, klientiem vai Jūsu bērniem), jo tas rada sliktu iespaidu par Jūsu profesionalitāti. Ja uz jautājumu nav iespējams atbildēt uzreiz, noteikti pārzvaniet viesim / klientam cik ātri vien iespējams, tiklīdz esiet noskaidrojis nepieciešamo informāciju. Jo ilgāk Jūs vilcināsieties, jo lielāka iespējamība, ka Jūsu klients sāks meklēt iespējas citur.

Vēl bez Jūsu viesiem / klientiem ir būtiski saglabāt labu kontaktu un attiecības ar vietējām pašpārvaldes iestādēm, tai skaitā Tūrisma informācijas centru, kolēģiem un citiem cilvēkiem, kas lielākā vai mazākā mērā ir iesaistīti Jūsu biznesā. Papildus profesionālajiem žurnāliem un Jūsu pašu viesiem / klientiem, viņi ir vissvarīgākie informācijas avoti. Kā profesionālim Jums būtu jāzina vismaz aktuālās tendences un attīstības virzieni, jo ilgtermiņā Jūsu spēja reaģēt uz konkrētajā situācijā var būt izšķiroša Jūsu paša uzņēmuma tālākai attīstībai.

Kopumā ņemot, Jums ir jābūt vislabākajam savas naktsmītnes sūtnim, kāds vien iespējams, jebkuros apstākļos, tāpēc turpmāk nedaudz sīkāk tiks aprakstītas Jūsu attiecības ar tiem cilvēkiem, ar kuriem Jums ir saskare ikdienā – klientiem, piegādātājiem un kolēģiem.

Klienti ir Jūsu ienākumu avots, tāpēc pret viņiem ir jāizturas, cik vien labi iespējams. Jums nav jājūtas apmierinātam, iekams visi Jūsu klienti nekļūs par Jūsu biznesa veicinātājiem. Nav nepieciešams staigāt apkārt ar platu smaidu, bet ir svarīgi vienmēr izturēties patīkami un izpalīdzīgi, kad esiet saskarsmē ar viesiem / klientiem. Slikta garastāvokļa izrādīšana visu laiku noteikti atstāj negatīvu iespaidu! Svarīgi ir arī panākt uz savstarpēju cieņu balstītu attiecību nodibināšanu ar Jūsu viesiem / klientiem. Tas sākas ar nedaudz laika atvēlēšanu, lai uzņemtu viesus / klientus. Ļaujiet viņiem justies gaidītiem un izturieties pret viņiem tā, lai viņi justos īpaši. Un ja Jums vienlaicīgi izdosies radīt arī vispārēju draudzīgu atmosfēru un izrādīt kaut nedaudz entuziasma par savu uzņēmumu, Jūsu viesi visticamāk paliks Jūsu naktsmītnē. Jums arī ir jāparāda, ka novērtējat to, ka viņi paliek pie Jums. Vēstules nosūtīšana pareizajā laikā tiks ne tikai augstu novērtēta, bet arī var likt viesiem atgriezīsies pie Jums atkal.

Visbiežāk regulāra kontaktēšanās ar piegādātājiem notiek, informējot viņus par to, kādi produkti Jums ir nepieciešami, kādā daudzumā un kad tiem jābūt piegādātiem. Labu attiecību uzturēšana ar piegādātājiem ir vienmēr svarīga un kolīdz Jums ir piegādātājs, uz kuru varat paļauties, gan Jums sniegtais pakalpojums, gan pakalpojums, ko sniedzat viesim / klientam uzlabosies. Taču pat tos piegādātājus, ar kuriem Jums ir ilgstošas un stabilas biznesa attiecības, ir nepieciešams regulāri kritiski pārbaudīt, salīdzinot tos ar konkurējošajiem uzņēmumiem, ka arī to produktu kvalitāti un cenu. Pārāk liela uzticēšanās kādam piegādātājam var novest pie tā, ka šis piegādātājs sāks izmantot Jūsu lojalitāti. Parādot savam piegādātājam, ka sekojat līdzi konkurentu aktivitātēm, var likt viņam vēlēties sniegt Jums labu produktu par labu cenu un sniegt Jums labus pakalpojumus vēl daudzus gadus, pat tad, ja esat viņa visuzticamākais klients.

Ļoti nedaudz uzņēmumu var piedāvāt tik labus pakalpojumus saviem viesiem / klientiem, ka tikai telpas vienas pašas spēs pievilināt klientus. Lielākoties cilvēki brauc uz konkrētu vietu atpūsties, jo pastāv izvēle starp dažādām iespējām kā baudīt dzīvi. Tas nozīmē, ka sadarbība tūrisma sektorā biežāk ir izdevīgāka, nekā izrādīšana, ka esat konkurenti, nevis kolēģi. Īpaši tad, ja sadarbojaties ar uzņēmumiem, kas darbojas citās tūrisma industrijas sfērās, ir mazāk konkurences, no kā baidīties. Strādāšana kopā reizēm ir nepieciešama, lai noorganizētu kādu dārgu aktivitāti veicināšanas kampaņas ietvaros. Sadarbība dažādu uzņēmumu vidū, kas piedāvā papildinošus pakalpojumus, ir nepieciešama pirms tiek organizēta plaša kampaņa valsts līmenī par brīvdienām, kas piepildītas ar interesantiem tūrisma pasākumiem. Sadarbība starp šiem papildinošajiem pakalpojumu sniedzējiem ir nepieciešama arī tāpēc, lai varētu runāt ar piegādātājiem par zemākas un konkurētspējīgākas cenas piedāvāšanu.

Previous Atbrīvošana no darba           2.4.6. Kvalitātes vadība Next