3.4: Kā īstenot mārketingu?
Kā jau iepriekš tika minēts, ļoti retos gadījumos īpaši etnogrāfiskie produkti vai
pakalpojumi ir galvenie tūrisma pakalpojuma vai vietas piesaistes elementi. No otras
puses, šāda veida pakalpojumiem un piedāvājumiem ir nozīmīga loma apmeklētāju apzināto
un neapzināto cerību apmierināšanā, jo lauku tūrismā tie darbojas kā “higiēnas faktori”.
Tādējādi etnogrāfiskā pakalpojuma vai produkta mārketinga gadījumā jāņem vērā šādi
faktori:
- Individuālajiem piedāvājumiem, kas saistīti ar tūrisma mītnes vai restorāna pakalpojumiem,
reklāmas materiālos jābūt skaidri redzamiem un pieminētiem, tomēr tā, lai tie nebūtu
attēloti kā svarīgākie (ja vien tas nav kas patiesi īpašs);
- Publiski pieejamām tūrisma vietām jāreklamē sevi ar informatīvas Interneta mājas
lapas un drukāto materiālu palīdzību vismaz vietējā valodā un angļu valodā. Noteikti
jāietver tāda informācija kā adrese, atrašanās vieta, karte (ja šo vietu grūti atrast),
GPS koordinātas un darba laiks. Ja izstādes un gidi ir pieejami arī angļu
valodā vai citās svešvalodās, tad jānorāda arī tas;
- Šādas mājas lapas, protams, jāpapildina ar informāciju sociālajos mēdijos un, izmantojot
klientu datu bāzes, jānodrošina kontakti ar apmeklētājiem vai “draugiem” arī pēc
vizītes;
- Ļoti svarīga ir saikne starp etnogrāfiskajiem pakalpojumiem un produktiem un citiem
vietējiem tūrisma produktiem: uzrunājot klientus, vienmēr jāpastāsta par papildu
iespējām konkrētajā apkaimē. Piemēram, visu vietējo lauku tūrisma piedāvājumu
reklāmas materiālos jābūt minētam vietējam muzejam vai izstādei un tūrisma mītnes
saimniekiem klientus proaktīvi jārosina to apmeklēt (to iesakot vai noorganizējot
ekskursiju utt.);
- Ja ievērojama tirgus daļa (pat ja tā nav lielākā) ir ļoti ieinteresēta uzzināt par
šo vietu vairāk un gūt dziļāku pieredzi, tad vietējiem vai reģionālajiem Interneta
portāliem vajadzētu sadarboties, lai nodrošinātu informāciju par etnogrāfiskajiem
produktiem un vietām.

|

|