![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Eiropas Komisijas dokumenta “Ilgtspējīgas un konkurētspējīgas Eiropas tūrisma nozares programma”mērķis ir veidot cilvēku uztverē Eiropas tēlu kā kvalitatīvu un ilgtspējīgu tūrisma galamērķi:
Eiropas tūrisma nākotne ir atkarīga no tūristu pieredzes kvalitātes, tūristi sapratīs, ka vietās, kurās rūpējas par vides saglabāšanu, darba devēji un vietējās kopienas arī vairāk rūpēsies par viņiem. Iekļaujot savā darbībā rūpes par noturību, tūrismā ieinteresētās personas tādējādi saglabās konkurences priekšrocības, kas nosaka to, ka Eiropa, ar tai raksturīgo daudzveidību, ainavu un kultūru dažādību, ir vispievilcīgākais tūrisma galamērķis pasaulē. Turklāt, sociāli atbildīgi risinot ilgtspējības problēmas, tūrisma nozarei būs vieglāk izmantot novatoriskus produktus un pakalpojumus un uzlabot to kvalitāti un vērtību (Brussels, 2007).
Veiksmīga tūrisma biznesa pamatā ir kvalitāte, un tā noturīgums atkarīgs no tā ilgtspējības un no tās teritorijas ilgtspējības, kurā šis uzņēmums atrodas. Arvien vairāk tūristu un apmeklētāju domā par vides un ilgtspējības jautājumiem, tādēļ uzņēmums, kurš rūpējas par šīm lietām, varēs nodrošināt augstāku kvalitāti un līdz ar to arī klientu apmierinātību.
Kvalitāte ir jēdziens, kuru mūsdienās lieto, runājot par jebkāda veida produktiem un pakalpojumiem. Ja ražošanā kvalitāte ir galvenokārt saistīta ar ražotāja noteiktajiem kvalitātes standartiem, tad servisa nozarē kvalitāte pamatā ir saistīta ar klientu apmierinājumu. Tomēr abās jomās likumi un standarti konkrētajā sektorā vienmēr būs noteicošie produkta vai servisa kvalitātes novērtēšanā. Tūrisma nozarē klienta apmierinātība ir pilnībā atkarīga no tā, ko klients iepriekš sagaida un vai šīs cerības tiks piepildītas vai nē. Augsta kvalitāte nenozīmē augstu cenu vai visaugstākos standartus. Klients būs apmierināts ar lauku mājas kvalitāti tad, ja tā būs atbilstoša viņa priekšstatiem par kvalitātes un cenas atbilstību.
Kvalitāte pastāv vienīgi tik lielā mērā, cik produkts vai pakalpojums apmierina klienta prasības un cerības. Tādējādi atsevišķiem elementiem, kuri veido stratēģiju, pamatojoties uz kvalitātes standartiem, jābūt balstītiem uz pilnīgu klienta izpratni (Weiemair, 1997).
Nav tik grūti apmierināt indivīda cerības, ja tūrisma uzņēmējs ir elastīgs un vēlas nodrošināt labu pakalpojumu. Tomēr pastāv minimāls prasību un standartu kopums, kurš palīdzēs jūsu uzņēmumam būt veiksmīgam. Par to tiks runāts šajā nodaļā. Tāpat šajā nodaļā tiks apskatīti uzņēmuma ilgtspējības principi: kādā veidā jūsu uzņēmums un sabiedrība, kurā tas darbojas, var pastāvēt ilgstoši, pievēršot uzmanību vides un sociālajiem jautājumiem.
![]() |
4. Kvalitāte un ilgtspējība | Mērķi un metodes |
![]() |