Previous Main Table of Content Print PDF Next
I. Galvenās koncepcijas
3. Interpretācija un komunikācija

3.9: Sava snieguma un apmeklētāju izvērtēšana

Pirms interpretēšanas aktivitātes pabeigšanas, dažkārt ir labi uzzināt klientu viedokli. To iespējams izdarīt dažādos veidos. Pēc aktivitātes pabeigšanas varat neformāli parunāties vai iedzert kafiju, varat iesaistīt klientu kādā novērtēšanas spēlē vai dot aizpildīt anketu. Jebkurā gadījumā ir jānoskaidro apmeklētāja viedoklis par šādiem jautājumiem.

Interpretācijas darbs ir nemitīgas mācīšanās process. Papildus semināru apmeklēšanai un savu prasmju un zināšanu uzlabošanai, jūs ļoti daudz varat iemācīties paši novērtējot savu sniegumu un pievēršot uzmanību klientu vērtējumam.

Pat ja dienas beigās esat noguris, ir jāatrod laiks sava snieguma un aktivitātes vispārējo aspektu izvērtēšanai. Šai nolūkā labi noder paraugs ar to aspektu uzskaitījumu, kurus vēlaties izvērtēt. Jums jāapkopo gan apmeklētāju, gan savi iespaidi. Papildus iepriekš minētajām lietām, vajag pierakstīt komentārus par klausītāju grupu un savus galvenos iespaidus par aktivitāti kopumā. Vai daži apmeklētāji atpalika no  grupas vai izskatījās garlaikoti? Kuri bija jūsu prezentācijas labākie un sliktākie brīži? Vai viss noritēja pēc plāna vai arī jums nācās mainīt plānus uz vietas? Vai radās problemātiskas situācijas un kādā veidā jūs tās atrisinājāt? Vai jums kādā vietā pietrūka informācijas/nebijāt pietiekami labi sagatavojies?

Šādas informācijas apkopošana ir noderīga, lai izdarītu secinājumus un uzlabotu savu sniegumu nākotnē. Iespējams, konstatēsiet, ka bērniem kāda vieta neinteresē, vai arī vecāka gadagājuma cilvēkiem šāds maršruts ir pārāk nogurdinošs. Varat arī izdarīt piezīmes par to, ar kādu kultūru cilvēkiem tikāties un kādas ir viņu intereses, lai vēlāk šo informāciju izmantotu savā stāstā.

Ikdienas pieredzes rezultātā izdarītās piezīmes jums palīdzēs uzlabot savu sniegumu. Ir svarīgi veikt vispārēju novērtēšanu vismaz reizi sezonā. Apstrādājot ikdienā savākto informāciju, varēsiet konstatēt, kādas izmaiņas jāievieš nākamajā sezonā, un izstrādāt virkni jaunu aktivitāšu, kas paplašinās jūsu piedāvājumu.

Previous 3.8: Ziņas nodošana. Saskarsmes prasmes           4. Kvalitāte un ilgtspējība Next