![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Lai sasniegtu minētos mērķus, komunikācijai jābūt atraktīvai un saprotamai, tai jābūt atbilstošai apmeklētāju interesēm un tie jāmotivē. Jāņem vērā mērķa grupas vecums, lielums, zināšanu līmenis, motivācija utt.
Izmantojot atbilstošas stratēģijas interpretētāja un apmeklētāju komunikācijas veicināšanai, mērķaudiorija informāciju izpratīs labāk. Lai veidotu labākas savstarpējās attiecības, izraisītu klausītājos emocijas un interesi, nepieciešams rosināt apmeklētāju iesaistīšanos aktivitātē, izmantojot humoru, metaforas, piemērus, ilustrācijas no personīgā pieredzes, diskusijas. Radīt lielāku interesi palīdz arī dažādu maņu iesaistīšana procesā, tādēļ pievērsiet uzmanību formām, smaržām, krāsām, garšām vai skaņām.
Komunikācijai jābūt radošai un jāatklāj lietas būtība ar ilustrējošu priekšmetu un elementu palīdzību, nevis vienkāršu faktu uzskaitījumu. Tai jābūt atraktīvai un kodolīgai, patīkamai, oriģinālai, radošai un iesaistošai. Visā ekskursijas laikā ar metaforu, leģendu, anekdošu, jautājumu palīdzību jācenšas noturēt apmeklētāju uzmanību, lai tie pēc iespējas ilgāk saglabātu atmiņā interesantus faktus par redzētajām vietām.
![]() |
5.3.3. Interpretācija | 5.3.5. Informācija |
![]() |