![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Šīs vadlīnijas sniedz virkni praktisku piemēru par kulinārā kultūras mantojuma un gastronomijas izmantošanu lauku tūrismā, lai veicinātu konkurētspēju. Ēdināšanas serviss ir viens no pieprasītākajiem lauku tūrisma pakalpojumiem un kulinārijas produkti attiecas uz visām tūrisma tirgus mērķa grupām. Nacionālie ēdieni ir kultūras pieredze, ko svešā valstī vēlas pamēģināt ikviens tās apmeklētājs. Lai gan tūristi vēlas autentisku ēdienu, vietējie produkti jāpagatavo tādā veidā, lai ārvalstu viesi tos varētu baudīt bez raizēm.
Šajās vadlīnijās sniegti piemēri, kādā veidā izmantot nacionālos ēdienus pievilcīga lauku tūrisma piedāvājuma veidošanai, un ir ietvertas šādas apakšnodaļas:
Šajā nodaļā kā piemēri aprakstīti brīvdabas pasākumi, kuru laikā viesi tiek iesaistīti ēdienu gatavošanā.
Šīs vadlīnijas ir lielā mērā balstītas uz Latvijas piemēriem. Tomēr pamatprincipi lauku tūrisma produktu veidošanai, par pamatu izmantojot īpašus nacionālos ēdienus vai ar ēdienu gatavošanu saistītas aktivitātes, ir pielietojami jebkurā valstī. Jāievēro vismaz trīs priekšnosacijumi:
![]() |
4. Kulinārais kultūras mantojums | 4.1: Tradicionālās virtuves reklāma lauku tūrismā |
![]() |