Previous Main Table of Content Print PDF Next
II. Galvenie kultūras produkti
4. Kulinārais kultūras mantojums

Ievads

Šīs vadlīnijas sniedz virkni praktisku piemēru par kulinārā kultūras mantojuma un gastronomijas izmantošanu lauku tūrismā, lai veicinātu konkurētspēju. Ēdināšanas serviss ir viens no pieprasītākajiem lauku tūrisma pakalpojumiem un kulinārijas produkti attiecas uz visām tūrisma tirgus mērķa grupām. Nacionālie ēdieni ir kultūras pieredze, ko svešā valstī vēlas pamēģināt ikviens tās apmeklētājs. Lai gan tūristi vēlas autentisku ēdienu, vietējie produkti jāpagatavo tādā veidā, lai ārvalstu viesi tos varētu baudīt bez raizēm.

Šajās vadlīnijās sniegti piemēri, kādā veidā izmantot nacionālos ēdienus pievilcīga lauku tūrisma piedāvājuma veidošanai, un ir ietvertas šādas apakšnodaļas:

  1. Tradicionālās virtuves reklāma lauku tūrismā.
    Nodaļā aprakstīti piemēri, kādā veidā lauku tūrisma pakalpojumu sniedzēji var gūt labumu no zīmolu un preču zīmju ieviešanas, kā arī no dalības nacionālo un profesionālo organizāciju īstenotajās produktu noieta veicināšanas un mārketinga aktivitātēs. 
  2. Ēdināšanas uzņēmumi un pasākumi, kuros tiek izmantota nacionālā virtuve.
    Šajā nodaļā aprakstīti piemēri, kādā veidā kulināro kultūras mantojumu var izmantot dažādu veidu un standartu lauku tūrisma un ēdināšanas uzņēmumos.
  3. Tradicionālie ēdieni un to pasniegšana.
    Šajā nodaļā aprakstīti piemēri, kādā veidā modernajā virtuvē iespējams adaptēt tradicionālo ēdienu receptes.
  4. Lauku tūrisma aktivitātes, kas saistītas ar ēdināšanu un kulināro mantojumu.

Šajā nodaļā kā piemēri aprakstīti brīvdabas pasākumi, kuru laikā viesi tiek iesaistīti ēdienu gatavošanā.

Šīs vadlīnijas ir lielā mērā balstītas uz Latvijas piemēriem. Tomēr pamatprincipi lauku tūrisma produktu veidošanai, par pamatu izmantojot īpašus nacionālos ēdienus vai ar ēdienu gatavošanu saistītas aktivitātes, ir pielietojami jebkurā valstī. Jāievēro vismaz trīs priekšnosacijumi:   

  1. Pamatresurss (ēdiens vai kāds produkts) ir labi pazīstams nacionālā vai reģionālā mērogā.
  2. Saimnieki/pakalpojuma sniedzēji ir entuziasti attiecībā uz kulinārijas produktiem, ko tie piedāvā.
  3. Labs serviss un “iesaiņojums” – īpaša prezentācija klientiem.
Previous 4. Kulinārais kultūras mantojums           4.1: Tradicionālās virtuves reklāma lauku tūrismā Next