- Kādēļ etnogrāfija un etnoloģija ir svarīga? Kāda ir atšķirība starp šiem diviem
terminiem?
- Kāda ir etnogrāfisko produktu nozīme lauku tūrismā?
- Kā jūs strukturētu etnogrāfisko produktu? Kam pievērstu galveno uzmanību? Pamatojiet
savu atbildi.
- Definējiet četrus tūrisma produktus, kas saistīti ar etnogrāfiju un varētu tikt
izveidoti jūsu apvidū.
- Kā jūs katru no tiem reklamētu/veicinātu to noietu tirgū?
- Iztēlojieties, ka plānojat izveidot nelielu muzeju vai interpretācijas centru par
tēmu pēc jūsu ieskatiem. Kādi būtu praktiskie soļi šāda muzeja vai interpretācijas
centra veidošanā?
- Vai jūsu apvidū ir kāda saimnieciska aktivitāte (lauksaimniecība, rūpniecība, amatniecība
utt.), kas pagātnē bija ļoti nozīmīga, bet tagad ir gandrīz aizmirsta? Ja jā, tad
kādi būtu tālākie soļi, lai jūs to varētu parādīt tematiskā etnogrāfiskā izstādē?
Uzdevums: sastādiet jūsu apvidus etnogrāfisko resursu sarakstu!
Veiciet sava apvidus potenciālo vai esošo etnogrāfisko objektu un mantojuma inventarizāciju,
iekļaujot sarakstā tādus objektus, ko varētu apmeklēt tūristi. Šai nolūkā izmantojiet
3.1 punktā doto sarakstu un, ja nepieciešams, pievienojiet jaunas pozīcijas. Sagrupējiet
uzskaitītos objektus ap “stāstiem”. Piemēram, ja jūsu apvidū kādreiz bijuši slaveni
notikumi, atrodiet precīzo vietu, kur tie notika. Varbūt ir saglabājušās kādas fiziskas
atliekas, kā kapakmeņi, izcili dabas objekti, kā veci koki u.c. Varbūt tas kaut
kādā veidā ir atspoguļots vietējos nostāstos vai teikās. Aprunājieties ar vietējiem
iedzīvotājiem, īpaši vecākā gadagājuma, jo daudzos lauku apvidos vēl salīdzinoši
nesenā pagātnē (pirms 30 – 40 gadiem) nekas netika dokumentēts ne rakstveidā, ne
fotogrāfijās. Viss kultūras mantojums ir cilvēku prātā. Pēc tam saklasificējiet
šos objektus un mantojumu pēc to veida un rakstura un iezīmējiet tos vietējā kartē.
Izveidojiet datu bāzi ar atbilstošu informāciju: ko iespējams apskatīt, kas ir kontaktpersona,
labākais laiks apmeklējumam/kontaktiem, vai jāievēro īpaša piesardzība ilgtspējības
labā utt. Definējiet, kāda veida tūristi varētu būt ieinteresēti apskatīt
šo objektu, kā to prezentēt un vai pastāv kādas iespējas no šī objekta gūt peļņu
vai ar to saistībā veidot biznesu. Ja jā, pārdomājiet, kādi citi papildus pakalpojumi
ir nepieciešami vai būtu izdevīgi (piekļūšana, ēdināšana, restorāns, izmitināšana,
gidu pakalpojumi u.c.).
|