Previous Main Table of Content Print PDF Next
2. nodaļa: Lauku naktsmītnes atvēršana
2.4. Lauku naktsmītnes vadīšana

2.4.3. Konfliktu vadība

Konfliktu risināšana ir emociju risināšana. Lai konfliktu padarītu caurskatāmu, ir jāizslēdz emocijas no situācijas izvērtēšanas. Pirmais solis konflikta atrisināšanā ir sarīkot sapulci ar vidutāju draudzīgā gaisotnē starp konfliktsituācijā iesaistītajām pusēm. Šīs sapulces mērķis ir panākt, lai abas puses sāktu runāt, un tādējādi varētu noskaidrot konflikta iemeslus.

Ja ir konfliktsituācija starp viesiem, vispirms aprunājieties ar katru no viesiem atsevišķi. Pēc tam savediet viņus kopā un ļaujiet tiem runāt vienam ar otru “caur” Jums. Tiklīdz kā sāk veidoties savstarpējā sapratne, viesi sāks komunicēt pa tiešo un tādējādi parasti problēma tiek atrisināta.asti problēma tiek atrisināta.

Ja ir konfliktsituācija starp viesiem vai klientiem un Jūsu uzņēmumu, ir ieteicams pieaicināt neatkarīgu “tiesnesi”, kuru abas puses respektē. Esiet noteikts un dariet to, ko sakāt. Tas nozīmē, piemēram, turēšanos pie iepriekš noteiktiem noteikumiem, par kuriem esat vienojušies. Jūsu pienākums ir laicīgi darīt šos noteikumus zināmus visām iesaistītajām pusēm. Uzņēmuma politika un noteikumiem ir jābūt minētiem skrejlapās, bukletos, uzrakstītiem uz papīra un pieliktiem pie sienas katrā Jūsu telpā (ja tā ir viesnīca vai B&B), vai arī jābūt iekļautiem līgumā, ko viesis / klients paraksta, tādējādi palīdzot savlaicīgi izvairīties no problēmām. Vēl viens veids, kā izvairīties no problēmām ir nekad neteikt un neapsolīt lietas, ko Jūs nevarat izpildīt. Acīmredzami, Jūs esat priekšnieks un Jums ir jārīkojas profesionāli. Nekad nepielietojiet apvainojumus vai fiziskuJa konfliktsituācija iziet ārpus kontroles, tad ir nepieciešams izsaukt policiju. Nekavējieties to darīt. Jo ilgāk Jūs vilcināsieties, jo sliktāka kļūs situācija. Cilvēkus, kuri tiešām slikti uzvedas, var apturēt tikai ar spēku, un šādas problēmas parasti neatrisināsies pašas par sevi. Citu klientu pretenzijas Jūsu nolaidības dēļ var būt ļoti lielas.

Previous 2.4.2. Problēmu vadība           2.4.4. Personālvadība Next