Previous Main Table of Content Print PDF Next
2. nodaļa: Lauku naktsmītnes atvēršana
2.2. Mārketings

2.2.5. Reklāma

Nelieliem naktsmītņu uzņēmumiem tādas aktivitātes kā pasākumu reklamēšana vai aktīva brīvdienu reklamēšana ir samērā retas, jo naktsmītnes ir nepieciešams papildpakalpojums nevis galvenais ceļojuma mērķis (mērķis var būt aktīvas brīvdienas ar dažādām aktivitātēm dabā). Šajā gadījumā aktīva reklāma vienmēr būs piesaistīta dažādiem maršrutiem un takām. Sadarbībā ar citiem uzņēmējiem Jūs variet izveidot bukletu, kurā tiek reklamēts maršruts ar dažādām sportiskām aktivitātēm, ar klāt pievienotu karti, kurā ir attēlotas naktsmītņu atrašanās vietas un pa ceļam redzamie piesaistes punkti (kartes piemēru skatīt zemāk).

Maršruts Over-Betuwe

image028.jpg1 – atpūtas parks “De Overbetuwe”, Heteren

2 – kempings saimniecībā Rijkerswoerd, Elst

3 – zirgu jāšanas skola Ruimzicht, Arnhem

4 – kempings “de Waay”, Doornenburg

5 – pils “De Doornenburg”, Doornenburg

6 – B&B “De Immenhof”, Doornenburg

7 – vēsturiskais dārzs Lent, Lent

8 – B&B “De Nieuwenhof”, Ressen

Maršruts iezīmēts zilā krāsā

 

Ir svarīgi izvietot reklāmu tur, kur Jūsu potenciālie viesi to var viegli atrast. Pie maršrutiem piesaistītām naktsmītnēm visefektīgākās vietas reklāmai, lai piesaistītu klientus, ir specializētie ceļveži (piemēram, taku, sporta aktivitāšu un maršrutu), mājas lapa Internetā (jo tas ir visvienkāršākais un populārākais veids, kā meklēt naktsmītni konkrētā reģionā), tūristu kartes (piemēram, karte ar kalnu grēdu, kur ir iezīmētas takas un nakšņošanas iespējas), reklāmas plakāti / norādes zīmes brīvā dabā (priekš kājām gājējiem tūristiem, kas jau atrodas uz vietas), ceļveži (ārzemju tūristiem). Reklāma televīzijā var būt dārga, tāpēc to parasti izmanto, lai reklamētu Jūsu galamērķi kopumā, vai lai pievērstu uzmanību maršrutu tīklam Jūsu reģionā, nevis personīgajiem naktsmītnes pakalpojumiem.

Ja reklāmu izgatavojiet paši, tad pirmā lieta, kam jāpievērš uzmanība, ir tā sauktais pozicionēšanas sauklis, kas ietver Jūsu naktsmītnes tēlu vai iespaidu. Šo saukli varat izstrādāt Jūs pats un tad lūgt draugiem, kolēģim, u.c., lai to pielabo, vai arī tas var būt veidots, balstoties uz Jūsu pirmo klientu iespaidiem, kad tie dodas prom (pēdējā gadījumā bieži vien paustais viedoklis labāk atspoguļo realitāti un var negaidīti izrādīties ļoti spilgts un pievilcīgs). Naktsmītnēm fotoattēli strādā labāk, nekā teksts. Pievērsiet lielu uzmanību attēliem reklāmas materiālos un parūpējieties par labas kvalitātes fotogrāfijām – neprofesionāls fotoattēls var sabojāt visu iespaidu par Jūsu pakalpojumiem. Jums vienmēr arī jāatceras, ka Jūsu reklāmai ir jābūt atšķirīgai no pārējo reklāmām un tai ir skaidri jāatspoguļo Jūsu unikālie pārdošanas punkti. Stils, uzsvars, attēli un precīzs formulējums – tam visam ir jāatbilst Jūsu mērķa grupas gaumei.

Previous 2.2.4. Veicināšana           2.2.6. Mājas lapa un bukleti Next