![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Norādītā cena parasti sastāv no vairākām sastāvdaļām, visbūtiskākā no tām ir cena par pārnakšņošanu. Cena var būt norādīta par nakti numurā – vienvietīgajā, divvietīgajā ar divguļamo gultu/divām atsevišķām gultām (ar pārbīdāmu/salokāmu gultu/šūpuli/ izmantojamu kā vienvietīgu), trīsvietīgajā, u.c., nestandarta numurā (ar / bez skata pa logu, mazāka izmēra, pie kāpnēm, u.c.) – tas ir visizplatītākais veids, vai arī par personu numurā divvietīgajā, trīsvietīgajā, u.c. numurā. Jūs pats variet noteikt, kādā veidā norādīt cenu, taču jebkurā variantā tam ir jābūt skaidri atspoguļotam Jūsu cenu lapā, lai nemaldinātu potenciālos viesus.
Papildus nakšņošanai, arī maltītes var tikt iekļautas naktsmītnes cenā:
Modificētais amerikāņu plāns – 2 maltītes dienā iekļautas cenā (parasti brokastis un vakariņas).
Dažādas cenas / likmes
Cenas parasti atšķiras atkarībā no sezonas (sezona, klusā sezona, starpsezona). Turklāt naktsmītņu saimnieki piedāvā dažādas cenas nedēļas nogalēs un darbadienās. Līdzīgi, atšķirīgas cenas var tikt piedāvātas īslaicīgai un ilglaicīgai brīvdienu paketei.
Nominālā cena viesiem “no ielas” ir pilnā tarifa likme, jeb pamata likme. Taču naktsmītne var piedāvāt dažādas tarifu likmes dažādām klientu kategorijām. Piemēram, zemākas cenas var tikt piešķirtas bērniem, ja naktsmītnes saimnieks mērķē uz ģimeņu ceļotājiem. Grupas, kas brauc svinēt svētkus (piemēram, kāzas / dzimšanas dienas / u.c.), var saņemt īpašu gadījumu atlaides un kādu dāvanu no saimnieka, vai arī maksāt saskaņā ar grupas tarifu (piemēram, vairāk kā 6 personas). Ceļotāji, kas uzturas ilgāku laika periodu (piemēram, 10 dienas), arī var saņemt atlaidi. Ja Jūs sadarbojaties ar ceļojumu aģentūru, Jums vienmēr ir jādod kāda atlaide – komisijas maksa par to, ka viņi Jums piegādā klientus (tā var svārstīties no 5% līdz 20%, parasti vidēji 10%). Biežo lietotāju bonuss patstāvīgajiem klientiem stimulēs viņus atgriezties pie Jums.
Jums nevajadzētu noteikt individuālu cenu katru reizi, kad ierodas kāds viesis, jo tas var atstāt sliktu iespaidu. Gādājiet, lai cenu politika ir konsekventa. Klienti var kļūt aizkaitināti, ja domās, ka citi viesi saņem to pašu pakalpojumu par zemāku samaksu. Cenu korekcijas vai atlaides dodiet tikai tad, ja tam ir pietiekami nopietns iemesls.
![]() |
2.1.5. 5. solis: PAR CIK? Cenas noteikšana | Cenas aprēķināšana |
![]() |