Previous Main Table of Content Print PDF Next
9. nodaļa: Maltītes pagatavošana un pasniegšana
9.3. Apkalpošanas veids, cena, darba laiks

9.3.1. Apkalpošanas veids

Ja ir pieņemts lēmums par ēdiena gatavošanu un pasniegšanu naktsmītnē, nākamais solis ir apsvērt apkalpošanas veidu ēdināšanas telpā. Visizplatītākie veidi ir apkalpošana pie letes, kad pasūtījumi tiek pieņemti un ēdiens tiek pasniegts klientam pāri letei, un apkalpošana pie galda, kad viesmīļi pieņem klientu pasūtījumus no ēdienkartes un pienes ēdienus pie galda. Pēdējā gadījumā ēdienkarte ir ļoti svarīga gan ēdienu satura, gan pašas ēdienkartes noformējuma ziņā (skat. piemēru moduļa beigās Pareizajās atbildēs uz jautājumiem par 9. nodaļu: Maltītes pagatavošana un pasniegšana). Alternatīvi lielās naktsmītnēs ir iespējama pašapkalpošanās kafetērijas vai bufetes veidā, kad viesis izvēlās un paņem ēdienu pats no daudzajiem variantiem. Atšķirība starp kafetēriju un bufeti ir tāda, ka pirmajā gadījumā ēdiens ir salikts uz šķīvjiem un cena ir aprēķināta katram atsevišķam ēdienam / produktam, kamēr otrajā gadījumā ir noteikta vienota cena personai par visu maltīti, neatkarīgi no viņa izvēles. Apkalpošana istabās (brokastis / vakariņas tiek pasniegtas viesa istabā, parasti par papildus samaksu) tiek uzskatīta par luksusa variantu, ko parasti praktizē lielās viesnīcas, nevis mazas lauku naktsmītnes.

Previous 9.3. Apkalpošanas veids, cena, darba laiks           9.3.2. Darba laiks Next