1.1.3. Lauku tūrisms
Terminu „Lauku tūrisms” lieto, kad lauku kultūra ir piedāvātā produkta galvenā sastāvdaļa.
Galvenā pazīme, kas palīdz atšķirt lauku tūrisma produkta piedāvājumu, ir vēlēšanās
piedāvāt ceļotājam personalizētu kontaktu, iespēju izbaudīt lauku fizisko vidi un
iepazīt cilvēkus, kā arī atļaut piedalīties vietējo iedzīvotāju ikdienas aktivitātēs,
novērot to tradīcijas un dzīves stilu, cik nu vien tas ir iespējams ( ANO PTO).
Globālajā tūrisma ekonomikālauku tūrismu definē kā ekonomisko aktivitāti, kur
peļņas gūšanai tūrismā tiek izmantotas agrārās zemes, dabas resursi, kultūras mantojums,
lauku saimniecības, vietējās tradīcijas un produkti, kuri tiek attiecīgi marķēti
un atspoguļo reģionālo identitāti, kā arī kalpo tādām tūristu vajadzībām kā nakšņošanai,
izklaidēm, un citiem pakalpojumiem ar mērķi veicināt ilgtspējīgu vietējo attīstību
un nodrošināt modernās sabiedrības prasības pēc pienācīga servisa jaunās sociālās
solidaritātes ietvaros starp laukiem un pilsētām (EuroTer).