Previous Main Table of Content Print PDF Next
2. nodaļa: Lauku naktsmītnes atvēršana
2.4. Lauku naktsmītnes vadīšana
2.4.6. Kvalitātes vadība

ISO 9000

Ja naktsmītne vēlas būt starp līderiem savā jomā, tai vispirms ir jāsasniedz augsts klientu un darbinieku apmierinātības līmenis un uzticamība publikas acīs. Lai to sasniegtu, Jums ir jābūt ļoti augstas kvalitātes produktam vai pakalpojumam. To var panākt, tikai kontrolējot visu ražošanas procesu, lai izmantotu visus nepieciešamos resursus optimālā veidā, ir jābūt darbiniekiem ar līderības un efektīvām vadības prasmēm un jābūt produktīvai komunikācijai starp visam ražošanas procesā iesaistītajām vienībām.

Lai iegūtu ISO9000 sertifikātu, ir nepieciešams detalizēti aprakstīt augstāk minētos vadības procesus pēc ISO prasībām. Ja domājat, ka esat to visu paveicis, “sertificētājs” (sertificēšanas institūcija) veiks sertificēšanas auditu. Kad audits būs veiksmīgi noslēdzies, Jūs saņemsiet ISO9001/9002 sertifikātu. Šī sertificēšana atļaus Jums ne tikai marķēt savu produktu kā sertificētu, viss sertificēšanas process un ziņojums sniegs Jums dziļāku ieskatu tajā, kā darbojas Jūsu naktsmītne un kur meklējamas tās vajās puses. Tādēļ lielākajai daļai naktsmītņu ISO9000 sertifikāta iegūšana nav kvalitātes beigu punkts, bet tikai sākums.

Obligāta labi funkcionējošas kvalitātes sistēmas sastāvdaļa ir laba pārvalde. Kvalitātes kontroli var veikt tikai tad, ja ir pieejami nepieciešamie dati. Oficiālas kvalitātes kontroles sistēmas, piemēram, ISO vai HACCP, ieviešana nozīmē, ka Jums jebkurā brīdī ir jāspēj iegūt aktuālus datus par visiem Jūsu naktsmītnes aspektiem. Piemēram, ja Jums ir HACCP sertifikāts, Jums jebkurā brīdī (kvalitātes kontroles inspekcijas apmeklējumi ne vienmēr tiek izziņoti iepriekš!) ir jāvar sniegt informāciju par to, kādi produkti Jums ir krājumos, kad tie tika saņemti, kas tos ir ražojis, derīguma termiņi, kādās temperatūrās produkti tiek glabāti, u.c. Kvalitātes kontroles sistēmas protokoli ietver precīzu aprakstus par to, kādus datus ir nepieciešams iegūt un cik bieži tas ir jādara.

Previous 2.4.6. Kvalitātes vadība           ISO14000 Next