Pieņemšana darbā
Personāla pieņemšana darbā ir sarežģīts process, un tajā var izšķirt četras fāzes:
- Pirmkārt, ir nepieciešams noteikt funkciju aprakstu un izveidot personas profilu,
kādu vēlaties atrast. Personas profilā ir jābūt iekļautai izglītībai, darba pieredzei,
prasmēm, vecumam, rakstura tipam, personīgajai attieksmei, kā ari veselības stāvoklim.i,
kā ari veselības stāvoklim.
- Otrkārt, ļoti svarīgs ir darbā pieņemšanas process. Uzņēmumi var sākumā mēģināt
atrast kādu no uzņēmumā strādājošiem, kas meklē jaunus izaicinājumus, vai arī pieņemt
darbā jau zināmu cilvēku kādu no ārpuses. Ja šī nedaudz neformālā kandidātu meklēšana
cieš neveiksmi, var ievietot formālu paziņojumu vai sludinājumu medijos, nodarbinātības
centros, skolās, u.c.
- Tiklīdz ir atrasti kandidāti, kas atbilst minimālajām prasībām, var sākties atlases
procedūra. Kad pieteikumu iesniegšanas termiņš ir beidzies, Jūs variet uzaicināt
labākos kandidātus uz interviju. Valsts iestādēs parasti ir izstrādāta detalizēta
jaunu darbinieku darbā pieņemšanas procedūra. Tā ietver dažādu ekspertu norīkošanu
atlases komisijās, īpašas formas izstrādāšanu, kurā tiek ierakstīts katra kandidāta
savākto punktu skaits dažādos atlases kritērijos, u.c. Privātos uzņēmumos atlases
sistēma parasti ir daudz vienkāršāka, kurā direktors vai tā sauktais kadru meklētājs
spēlē galveno lomu. Ja Jums šajā jomā nav daudz pieredzes, būtu ieteicams atlases
procesu veikt kopā ar kādu citu personu, nevis vienatnē.
- Visbeidzot, lēmums ir pieņemts. Tiklīdz kā vislielāko punktu skaitu ieguvušais kandidāts
pieņem Jūsu piedāvājumu, Jums ir jānosūta visiem pārējiem kandidātiem neliela ziņa,
kurā Jūs pasakāt paldies par viņu izrādīto interesi strādāt Jūsu uzņēmumā un informējat,
ka diemžēl kāds cits ir ticis izraudzīts.
Jaunajam darbiniekam, stājoties darbā jaunā naktsmītnē, ir jāiziet tāda kā iepazīšanās
programma. Lai arī tas liekas pašsaprotami, ka jaunpienācēju ir jāinstruē par jaunā
darba detaļā un uzņēmuma iekšējās kārtības noteikumiem un paražām, realitātē nereti
iepazīšanās programmas trūkst, vai arī tā ir nepilnīga, it īpaši mazos uzņēmumos.