![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Šis ir labs piemērs, kādā veidā privātā iniciatīva ar sabiedrības atbalstu var kļūt ilgtspējīga un reģionāli nozīmīga. 2002.gadā Terkas muzeju privāto draugu asociācija un Terkas pilsētas dome apņēmās atjaunot un saglabāt etnogrāfisko mantojumu ar muzeju palīdzību. Tika izraudzīti tādi muzeji kā Vēstures un etnogrāfijas muzejs un muzejs par tēmu „vīnogu eksportēšana”, kas bija viena no vietējās ekonomikas pamataktivitātēm 20.gadsimta pirmajā pusē.
Galvenā ideja bija reklamēt Terkas pašvaldību kā „muzeju ciemu”. Tagad šo ciemu apmeklē ne tikai Almērijas provinces iedzīvotāji, bet arī ievērojams skaits tūristu no apkārtējām provincēm – Granadas un Mursijas. Šīs veiksmīgās attīstības rezultātā nesen tika izveidots neliels uzņēmums, kas nodarbina tūrisma gidus, kuri ved interesentus ekskursijās uz muzejiem un ievērojamākajām vietām.
Pašvaldībā, kurā dzīvo 456 iedzīvotāji, gada laikā ierodas gandrīz 6000 apmeklētāji. Tās ir galvenokārt provinces koledžu un skolu grupas, kā arī vecāki cilvēki un ģimenes. Tādējādi katru dienu ierodas ievērojams skaits apmeklētāju. Nesen tika izveidots autonoms viena cilvēka uzņēmums: šis cilvēks darbojas kā gids muzejos un ciemā. Tūristiem, kas ierodas šai apvidū atpūsties, muzeju apmeklējums ir viens no brīvā laika pavadīšanas veidiem. Muzeju darbība tiek reklamēta provinces, reģionālajos un nacionālajos mēdijos un tiek publicēts ikmēneša biļetens.
Šobrīd (2011.gada sākumā) pāris cilvēku iniciatīva ir pārtapusi nelielā “muzeju ciemā”, kur apskatāmas trīs dažādas tematiskās izstādes.
![]() |
3.5: Piemēru analīze | Vēstures un etnogrāfijas muzejs |
![]() |