Previous Main Table of Content Print PDF Next
I. Galvenās koncepcijas
4. Kvalitāte un ilgtspējība

Pašnovērtējums

  1. Novērtējiet savas apkaimes potenciālu interpretācijas aktivitātēm. Izveidojiet visnozīmīgāko resursu sarakstu bez to tālākas izvērtēšanas.
  2. Iedodiet izskatīt šo sarakstu vietējā tūrisma informācijas centra pārstāvjiem un profesionāļiem. Vai netrūkst svarīgas informācijas? Vai esat pierakstījis kaut ko interesantu, ko nav iespējams ietvert interpretācijas aktivitātē? 
  3. Izvēlieties tēmu un izlemiet, kuras sarakstā minētās lietas atbilst izvēlētajai tēmai.
  4. Sastādiet interpretējamo maršrutu, kurā ietvertas piecas iepriekš izraudzītās lietas.
  5. Veiciet izpēti. Atrodiet pēc iespējas vairāk informācijas par izraudzītajiem resursiem un aprakstiet tos pēc iespējas plašāk. 
  6. Izdomājiet stāstu, kas varētu sasaistīt izraudzītos resursus jūsu izveidotā maršruta laikā.
  7. Atlasiet informāciju, kas tiks sniegta stāsta un maršruta laikā. Izvēlieties tikai dažus faktus.
  8. 8Pārbaudiet maršrutu pats. Uzņemiet kopējo laiku un laiku, kāds paiet, lai nokļūtu līdz katram objektam. Ieviesiet stāstā vai maršrutā nepieciešamās izmaiņas, lai pieskaņotu laiku.
  9. Izstrādājiet vērtējuma anketu ar jautājumiem par jūsu interpretācijas galvenajām lietām.
  10. Lai jūsu kolēģis pārbauda maršrutu. Iedodiet viņam aizpildīt anketu un apspriediet rezultātus. Konstatējiet vājās un stiprās puses un atbilstoši izmainiet ziņu.  
  11. Iedomājieties kādu kultūras aktivitāti savā apkaimē:

    a. Izvērtējiet riskus, kuri attiecas uz klientiem, nepieciešamo apdrošināšanu un, kāda informācija jums būtu jāsniedz klientiem;

    b. Izdomājiet piecus veidus, lai jūsu produktu/aktivitāti padarītu pievilcīgāku par citiem līdzīga rakstura produktiem.

  12. Uzskaitiet piecas lietas, kas jāievēro saskarsmē ar klientiem. Nosauciet noteikumus, kuri būtu jāievēro rezervācijas un informēšanas laikā, kā arī uzskaitiet klausīšanās un neverbālās komunikācijas prasmes.
  13. Sastādiet to jūsu apkaimes tūrisma pakalpojumu sarakstu, kuri ir sertificēti. Vai tie ir Eiropas vai vietējā līmeņa sertifikāti?
  14. Iedomājieties, ka esat alus darītavas gids Latvijā. Pirms diviem mēnešiem angļu tūristu grupa pieteica vizīti. Viņi neprot latviešu valodu, bet jūsu angļu gids pēkšņi ir saslimis. Grupa ir ļoti dusmīga, jo viņus par to iepriekš neviens neinformēja un viņi tiešām vēlas apmeklēt šo alus darītavu. Ko jūs darīsiet?
  15. Uzskaitiet 5 vides faktorus, kuri jāņem vērā veidojot kultūras aktivitāti.
Previous Izmantotā literatūra un avoti           II. Galvenie kultūras produkti Next