![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Lai produktu virzītu tirgū, kā arī lai veiksmīgi piesaistītu sponsorus un atbalstītājus, jānovērtē tā konkurētspēja. “Konkurences spiediens vārda plašākajā nozīmē, ieskaitot arī globālo konkurenci, liek katram kultūras uzņēmumam noteikt un izmantot savas konkurētspējīgākās priekšrocības, lai pircēju acīs iemantotu unikalitāti …par priekšrocību var kalpot kāda produkta īpašība, atšķirīgs izplatīšanas tīkls vai interesanta cenu politika. Tikai pati organizācija spēj atrast savu unikālo nišu, kas dotu iespēju uzvarēt konkurencē”(KMM, 78.lpp.) Rakši sava pasākuma konkurētspējas palielināšanai lika uzsvaru uz Rakšu Zoo un pārsteigumiem pilnu pasākuma programmu, nevis dabas pievilcību - skaistu, gleznainu vietu Latvijā ir daudz.
Lai veiksmīgi virzītu pasākumu pārpildītajā pasākumu tirgū, nepieciešams:
Virzīšanas kanālus izvēlēties var pēc pasākuma/produkta mērķauditorijas apzināšanas. Tā dod norādes uz attiecīgajiem reklāmas kanāliem un iespējamajiem sponsoriem. Par Sponsoru sauc kompāniju, kura atbalsta pasākumu/produktu ar naudas līdzekļiem vai sniedz savu pakalpojumu bez maksas sagaidot pretī savas produkcijas pārdošanas pieaugumu.
Kas nepieciešams pasākumam no sponsora?
Ko pasākums var piedāvāt sponsoram?
Šī pasākuma sponsori no privātā sektora tika piesaistīti, lai izveidotu pasākuma reklāmu – izdevniecība, portāls un tipogrāfija.
Savukārt publiskā sektora – Amatas novada finansiālo ieguldījumu nevar saukt par sponsorēšanu. Tas ir atbalsts, kur tiek tērēta nodokļu maksātāju nauda ar mērķi popularizēt novadu, palielināt tūristu apmeklējumu, piesaistīt uzmanību novadam un tā daudzajām rekreācijas un kultūras tūrisma iespējām.
Pasākuma „Līgo Rakšos” reklāmas sauklis bija „Līgo lustīgi tautiskā garā kopā ar kamieļiem un lamām”.Sauklī ietvertais sniedz klientam informāciju par to, ka Rakšos būs ne tikai jautrs līgo pasākums, bet tur atrodas arī zvēru dārzs – tas piesaista ģimenes ar bērniem.
![]() 12. attēls. Pasākuma afiša. SIA PHAT |
Izveidotajā afišā informācija liecina par:
Apskatot afišu, potenciālais apmeklētājs redz, ka piedāvājums ir plašs un interesants. Visu dienu notiek aktivitātes, pārsteigumi. Kompleksa lielā teritorija paredz iespēju katrai kompānijai veidot savu privātu vidi. Pasākuma organizatori savā vērtējumā atzīst, ka veidojušās interešu grupu kompānijas visā teritorijā. Kā atzīst autore S.Fīzere “situācijā, kad preces ir iespējams salīdzināt un pastāv liels piedāvājums, nepieciešams uzturēt interesi ar neformālu un emocionālu vērtību palīdzību. Vairāk uzmanības piesaista tāda reklāma, kuras centrā atrodas ne tikai kvalitāte vai funkcionalitāte, bet gan kura potenciālajam interesentiem piedāvā izklaidi, pārsteigumu un šovu.” (Cilvēku, zīmolu, mēdiju kultūras menedžments, 2006, 146. lpp.).Uzņēmējam izdevies radīt patērētājam pievilcīgu reklāmu, kā arī uzrunāt apmeklētājus caur kanāliem, kas nodrošina mērķauditorijas uzmanību.
Izvēlētie reklāmas kanāli:
Produkta pārdošana – ieejas biļešu iegāde bija iespējama 2 veidos. Portālā bezrindas.lv (portāls par pārdošanu saņēma 7% no pārdoto biļešu cenas) vai pirms pasākuma uzņēmuma kasē. Pasākuma biļetes iepriekšpārdošanā iegādājās 20 % no apmeklētājiem (440 cilvēki), pārējie biļetes iegādājās Rakšos.
Šī pasākuma reklāmas kampaņu var saukt par ļoti veiksmīgu, jo ieguldītie 2300 LVL ir ekonomiska summa tik lielam reklāmas pārklājumam. Bez tam kā pasākuma atbalstītāji bija arī Amatas un Cēsu novada domes. Tās tika veiksmīgi piesaistītas, tādējādi samazinot uzņēmuma finansiālos riskus un radot iespēju ieguldīt daļu šo līdzekļu reklāmas kampaņā.
Par spēcīgākajiem kanāliem varam uzskatīt portāla draugiem.lv reklāmas akciju. Tas ir Latvijā populārākais sociālais tīkls, kuram pēdējā gadā aktīvo lietotāju skaits palielinājies par 100.000 sasniedzot 2.605.224 reģistrēto lietotāju (2010.g.12.augusts, portāls draugiem.lv). Sociālo tīklu izmantošana ir nepieciešams mūsdienu reklāmas stratēģijas elements, kurš sasniedz ievērojamus lielus rezultātus. Šo var uzskatīt reklāmas tiešo uzrunu (Face-to-Face). Arī TV un radio reklāmas varam uzskatīt par veiksmīgām, tomēr popularitātes ziņā šie mēdiji zaudē savas pozīcijas sociālajiem tīkliem, īpaši to var teikt par jaunu, izglītotu cilvēku auditoriju.
Organizējot reklāmas kampaņu nevajag kautrēties prasīt padomu vai iesaistīt profesionāļus. Mārketinga un reklāmas speciālisti zina, kurus mēdijus un kā piesaistīt. Arī pašiem uzņēmējiem jāizglītojas reklāmas organizēšanas jomā. Ir jābūt radošai pieejai un izcilai komunikācijas spējai.
![]() |
Jautājumi | Jautājumi |
![]() |