Previous Main Table of Content Print PDF Next
1. nodaļa: Tūrisms, lauku tūrisms un naktsmītnes
1.3. Lauku naktsmītnes Somijā, Ungārijā, Latvijā, Spānijā, Zviedrijā un Nīderlandē
1.3.2. Ungārija

Lauku tūrisma attīstība

Pirms 2. Pasaules kara aptuveni 40% Ungārijas iedzīvotāju pavadīja savas brīvdienas laukos. Diemžēl, tajā laikā pastāvošais lauku tūrisms pilnībā izzuda pēc 1945. gada un šobrīd tirgus reorganizācijai pastāv nopietni šķēršļi:

Lauku tūrisma attīstība ir iekļauta (un bieži arī uzsvērta) reģionālajos attīstības plānos jau kopš 1960-tajiem gadiem, taču bez īpašiem panākumiem. Jauni centieni atdzīvināt tradicionālo tūrisma veidu sākās galvenokārt 1980-tajos gados, īpaši valsts vismazāk attīstītajos reģionos. Lai mainītu šo imidžu, Ungārijas valdība caur reģionālajām attīstības aģentūrām un tūrisma organizācijām 1997. gadā uzsāka kampaņu, lai veicinātu iekšzemes, tai skaitā arī lauku, tūrismu. 1998. gadā Ungārijā lauku tūristu mītnēs bija reģistrētas aptuveni 2000 gultas vietas un to vidējais noslogojums bija zem 10%, ko skaidroja ar zemo pieprasījumu. 2001. gadā kopējais lauku tūrismā reģistrēto naktsmītņu skaits sasniedza 6675 vienības. 2010. gadā kapacitāte lauku naktsmītnēs ir aptuveni 10 000 gultas vietu, kas ir kā atbilde stabili pieaugošajam pieprasījumam. Gan ungāru, gan ārzemnieku vidū ir salīdzinoši liels daudzums lojālo apmeklētāju. Klientu apmierinātība norāda, ka produkts pats par sevi tiek uztverts kā augstas kvalitātes produkts.

Ārzemju tūristi parasti ir ieinteresēti trīs lauku tūrisma veidos:

Daži raksturīgie pievilkšanas punkti Ungārijā ir:

Previous Definīcija un misija           Sadarbība mārketingā Next