Previous Main Table of Content Print PDF Next
6. nodaļa: Telpu uzkopšana un uzturēšana, sanitārie noteikumi
6.1. Telpu uzkopšana un uzturēšana

6.1.1. Ieplānota tīrīšana un klientu iespaids

Viesu istabas, WC, vannas istabas, administrācija, ēdināšanas un ēst gatavošanas zonas, koridori, kopējā atpūtas telpa, u.c. ir regulāri jātīra. Ir svarīgi sastādīt saprātīgu grafiku par to, ko un kad tīrīt, nozīmējot atbildīgo personu. Lielākos uzņēmumos var likt apkopējiem parakstīties pēc tam, kad viņi konkrēto telpu ir uzkopuši. Istabu tīrīšanas grafikam ir jābūt elastīgam. Tam ir pēc iespējas mazāk jāapgrūtina viesi (parasti vispiemērotākais laiks ir vēls rīts). Ir svarīgi, lai Jums būtu kāds brīvs darbinieks, kurš varētu uzkopt istabu laika intervālā starp viena viesa aizbraukšanu un nākamā viesa ierašanos, it īpaši tad, ja šis laika intervāls ir ļoti īss. Kopējo telpu (koridoru, ēdināšanas telpu un kopējo atpūtas telpu) tīrīšanas intensitāti ir jāpiemēro dotajā brīdī esošajam viesu skaitam. Vispārējos apkopes darbus, piemēram, logu mazgāšanu, paklāju tīrīšanu, mēbeļu pārvietošanu, saplēsto audumu labošanu, kā arī jaunu vienību iegādi, parasti veic retāk, taču arī tie ir laicīgi jāplāno.

Jūsu klientiem ir jābūt apmierinātiem ar higiēnu Jūsu naktsmītnē. Tādēļ Jums ir jādemonstrē tīrīšanas un uzturēšanas kvalitāte un jāpievērš Jūsu viesa uzmanību faktam, ka tīrīšana ir notikusi. Šeit Jūs variet izmantot dažus trikus – atstāt kādas pēdas. Piemēram, guļamistabā gultas pārvalku var skaisti salocīt, WC tualetes papīra galu var salocīt trīsstūrī, vannas istabā dvieli (lai arī to nemaina) var skaisti salocīt, ēdamajā telpā uz galdiem var novietot puķes, u.c. Šādas mazas, bet pamanāmas pēdas ir daudz jaukākas par tīrīšanas grafika novietošanu administrācijā ar to darbinieku parakstiem, kuri ir veikuši uzkopšanu. Šīs zīmes efektīgā veidā pasaka Jūsu viesiem, ka Jūs rūpējaties par tīrību savā naktsmītnē.

Previous 6.1. Telpu uzkopšana un uzturēšana           6.1.2. Viesu istaba Next