![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Lai nodrošinātu šādus pasākumus, naktsmītnei ir jābūt spējīgai uzņemt noteiktu cilvēku skaitu un jābūt piemērotai aprīkotai telpai (pietiekami lielai, ar labu ventilāciju un apgaismojumu) semināra vai konferences norisei. Principā ēdināšanas zona var tikt pārkārtota tā, lai tur varētu notikt apspriede, taču tad visai Jūsu naktsmītnei ir jābūt rezervētai vienai un tai pašai grupai. Kad Jūs sūtat reklāmu par papildus pakalpojumiem vietējiem uzņēmumiem, vai ievietojiet to savā mājas lapā vai bukletā, Jums ir skaidri jānorāda apspriežu telpas kapacitāte, saraksts ar pieejamo aprīkojumu un izcenojumi.
Tipiskā apspriežu telpā ir klusums un citi viesi nevar to iztraucēt. Tajā ir pievilcīga vai pat nedaudz eleganta atmosfēra, un tā ir apmēbelēta ar lieliem galdiem (vai galdiem, kas sakārtoti U, V vai teātra formā) un augstas kvalitātes krēsliem. Apspriedēm nepieciešamajā aprīkojumā parasti ietilpst projektors, kodoskops, tāfele vai statīvs ar liela formāta papīra bloknotu un marķieriem ideju un kopējo lēmumu uzmetumiem, dažas kontaktligzdas un, pēc izvēles, pierakstu blociņi katram dalībniekam. Ir vēlams novietot atsevišķu galdu ar tēju, kafiju, sulu, minerālūdeni, u.c., kā arī krūzītēm un glāzēm, lai cilvēki varētu paši sevi apkalpot pārtraukumu brīžos. Ir skaidri jānosaka, kur ir atļauts smēķēt pārtraukumos, un jānorāda smēķēšanas zonu atrašanās vietas.
Papildus apspriežu telpā novietotajam aprīkojumam, Jums var vajadzēt arī citus biznesa pakalpojumus, piemēram, piekļuve Internetam, printerim, kopētājam, tāpat var būt nepieciešams arī skavotājs, papīra saspraudes, skavu izņēmējs, vāki, kabatiņas u.c.
Parasti biznesa / apmācību sesijās viesi lielāko dienas daļu pavada konferenču zālē, bet vakarā sanāk kopā un atpūšas kādā no sabiedriskajām telpām. Pasākuma sākumā sagaidīšanas vakariņas vai iepazīšanās ekskursija pa tuvējo apkārtni būs augstu novērtētas, īpaši tad, ja tas saskanēs ar tikšanās / apmācību mērķiem (tas ir jāsaskaņo ar uzņēmumu, kas to organizē). Darba dienas beigās parasti tiek rīkots bankets. Banketu var klāt ēdamajā zonā vai apspriežu telpā, pārkārtojot galdus un uzlabojot atmosfēru ar dažiem jauniem mājīgiem un atsvaidzinošiem elementiem. Banketu telpai ir jābūt viegli un ātri sasniedzamai no virtuves. Banketa ēdienkarti ir jāsastāda un jāsaskaņo laicīgi, jo var būt īpašas prasības, piemēram veģetāriešiem u.c. Ir vēlams izveidot standarta banketa ēdienkarti ar dažādiem variantiem, jo arī nākotnē Jūs varēsiet izmantot šo telpu dažādām svinībām, piemēram, jubilejām, kāzām, dzimšanas dienu svinībām, u.c.
Galvenais iemesls, kāpēc semināru / apspriedi / konferenci / tikšanos rīko ārpus pilsētas, ir iespēja apvienot darbu ar atpūtu. Tāpēc Jūsu viesi droši vien vēlēsies papildus izklaides iespējas vakarā. Jūs variet piedāvāt viņiem saunu, dejas, vizināšanos zirga kamanās, peldbaseinu un spēles iekštelpās, pikniku ārā pie uguns u.c. Tiem viesiem, kuri paliek pie Jums pēc pasākuma beigām, Jūs variet piedāvāt makšķerēšanu, pastaigu pa dabas takām, airēšanu, slēpošanu vai kādu citu sporta veidu.
Ja Jūs esat nolēmis uzņemt tikšanās pasākumus, pakalpojumu sniegšana biznesa grupām var izrādīties ļoti izdevīga. Pirmkārt jau tāpēc, ka šādi pasākumi parasti notiek ārpus sezonas un palīdz naktsmītnei izdzīvot ar peļņu starpsezonu periodā. Otrkārt, kā likums, apmācības un tikšanās parasti noslēdzas ar banketu vai balli, vai vismaz noslēguma vakariņām. Daži klienti var vēlēties palikt pēc pasākuma beigām un izmēģināt dažādas aktivitātes brīvā dabā, tāpēc izmantoto pakalpojumu skaits un kopējie ienākumi ir augsti. Treškārt, šādu pasākumu laikā Jūsu naktsmītni uzreiz iepazīst liels cilvēku skaits, no kuriem daži var kļūt par Jūsu pastāvīgajiem viesiem vai arī rekomendēt Jūsu naktsmītni citiem, tādējādi palielinot Jūsu potenciālo klientu skaitu.
![]() |
5.6.1. Priekšnoteikumi | 5.7. Pakalpojumi īpašām mērķa grupām |
![]() |